Maginon wifi versterker WLR-755 AC

Status
Niet open voor verdere reacties.

ROHAR

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2012
Berichten
99
Is het normaal dat deze wifi-versterker na uitschakelen opnieuw dient ingesteld te worden.
Mijn exemplaar vindt dan de weg naar de Router en Internet niet meer.
Iemand ervaringen met dit toestel?
 
Dag, Op YouTube is er wat over te zien en in de commentaren:

Elario Ghassan
3 maanden geleden
Kann man aus machen und aus der Steckdose nehmen ?

Techniknerd
Techniknerd
3 maanden geleden
Elario Ghassan Ja, für ziemlich lange Zeit bleiben die Einstellungen auf dem Gerät gespeichert, auch ohne Strom ;)

Je zou het apparaat dus voor even, uitgezet, uit het stopcontact moeten kunnen halen zonder gevolgen voor de instellingen. Desondanks zijn de instellingen ook op te slaan in een bestand en is die snel aan te sluiten met de WPS toets van de router.

Instellingen opslaan en laden
De WLAN-versterker biedt u de mogelijkheid om de instellingen in
een bestand op te slaan en later te laden. Zo hebt u niet alleen de
mogelijkheid om verschillende configuraties te gebruiken, maar u
kunt ook backups maken.
Kies op de pagina ‚WIFI-Management‘ de optie ‚Save/Reload Settings‘.
Via de functie ‚Load Default‘ kunt u de repeater resetten naar
de fabrieksinstellingen.

En:

Installatie via de WPS-toets
Als uw router beschikt over een toets 'Push Button Configuration'
of WPS-toets (PBC/WPS), waarmee het mogelijk is nieuwe apparatuur
in het netwerk snel te configureren, kunt u daarmee ook de WLAN-versterker met de WLAN verbinden.
1. Steek de WLAN-versterker in een stopcontact.
2. Schakel de versterker in met de ON/OFF-schakelaar. De power-LED brandt.
3. Druk op de router op de PBC/WPS-toets. (informatie over de PBC/WPS-functie vindt u in de gebruiksaanwijzing van uw router).
4. Houd de WPS-toets op de WLAN-versterker ten minste 6 seconden ingedrukt.
5. Na enkele seconden is de verbinding gemaakt

Let ook hier op:

"Alvorens u het apparaat als WLAN-versterker, Client of Access
Point configureert, moeten de fabrieksinstellingen
van het apparaat worden hersteld. Schakel hiervoor de
WLAN-versterker via de Aan/Uit-schakelaar in en houd
de RESET-toets 10 seconden lang ingedrukt."
 
Laatst bewerkt:
Als ik het toestel uitschakel en/of uit het stopkontakt verwijder en onmiddellijk terug in stopkontakt steek en inschakel, dan kent hij nog de instellingen
(alleszins de SSID naam die ik heb ingevoerd), maar komt er een melding "niet verbonden met internet". Ik ben dan wel verbonden met het toestel.
Het lijkt er op dat hij de gateway naar internet niet meer vindt na een heropstart.

Terug instellen met een opgeslagen bestand gaat eerst na een reset.
Idem voor instellen via WPS (wat hier niet goed lijkt te lukken).
 
Is de laatste firmware opgehaald?
Wordt de zelfde beveiliging methode als op de router gebruikt?
Ik kan er verder ook niet achter komen. Bij Aldi is terugbrengen mogelijk bij niet tevreden en misschien hebben ze bij hun klantenservice een idee. Het zou zonder reset moeten lukken mijns inziens. Heeft de router toestemming te geven voor Internet protocol bij de diverse apparaten?
 
Neen laatste firmware is niet geïnstalleerd.
Kan dat nog eerst proberen.
 
Na installeren laatste firmware is het probleem nog niet opgelost.
Wifi-repeater lijkt wel de instellingen te onthouden, maar maakt na verwijdering uit stopcontact en terug inpluggen geen verbinding meer met de
router waarvan hij de signalen moet versterken.
 
Dat spijt mij voor jou.
Is MAC filtering uitgeschakeld?
Gebruik je niet de functie Hide SSID?
Heeft het de zelfde naam als de router? Zie ook dit korte artikel: https://kb.netgear.com/24942/How-to-set-up-my-Wireless-Extender-to-use-the-same-SSID-as-my-router Dan deze keuze eens veranderen met in acht neming van de vereisten
Heeft het een vast toegewezen ip adres of een veranderbaar toe te wijzen. Verander dat dan eens. Zie de handleiding.
Behalve dat een apparaat toestemming moet hebben voor bepaalde protocollen is er mogelijk een optie Automatisch verbinden niet geactiveerd bij de router.

Voor mij was het dit wel. Succes
 
MAC filtering is uitgeschakeld.
Functie "hide SSID" wordt niet gebruikt.
Zelfde naam als router.

Alle andere toestellen (camera's, printers, pc's) maken zonder probleem verbinding met router.
De wifi-repeater ook, maar slechts bij eerste opstart na instelling.
Daarna niet meer.....laptop verbindt dan wel nog met de repeater, maar die staat dan niet meer in verbinding met router.
Krijg dan foutmelding "niet verbonden met internet".

Ik moet dan terug resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw instellen en opstarten. Eerst dan werkt het terug.
 
Laatst bewerkt:
We hebben gezien dat een gebruiker op YouTube zegt dat het wel kan en dat instellingen een redelijk lange tijd bewaard blijven. Het kan aan dat backup batterijtje liggen, dat die niet goed is. Er zijn ook wel eens aanpassingen gedaan bij kleine apparaten om ze goedkoper te kunnen maken voor bepaalde landen of ze niet te hoeven keuren. Terugbrengen naar de winkel daar doen ze niet moeilijk over.
 
De Maginon onthoudt wel de naam die ik hem heb gegeven (zelfde naam als router).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan