iTunes bib. op externe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
ok,dat is allemaal nieuw voor mij zal me eerst wat moeten verdiepen in die materie
 
Er is een schijf-formaat dat door zowel Windows als MacOS wordt gesnapt: XFAT. Je schijf moet dan geformateerd worden, en die 1TB aan muziek moet dus eerst ergens anders heen, want die ben je kwijt bij een format. Ook moet je 2x keer een iTunes bibliotheek maken/bestanden inlezen, wat wel even duurt bij 1TB..
Formateren doe je in MacOS in het schijfhulpprogramma (Disk Utility), in Windows in Schijfbeheer..
 
Er is een schijf-formaat dat door zowel Windows als MacOS wordt gesnapt: XFAT. Je schijf moet dan geformateerd worden, en die 1TB aan muziek moet dus eerst ergens anders heen, want die ben je kwijt bij een format. Ook moet je 2x keer een iTunes bibliotheek maken/bestanden inlezen, wat wel even duurt bij 1TB..
Formateren doe je in MacOS in het schijfhulpprogramma (Disk Utility), in Windows in Schijfbeheer..

Dank je wel,hier ga ik zeker mee aan de slag.Daar gaat idd een hoop tijd kosten maar dat is het wel waard.Overigens heeft het soort formaat nog invloed op de kwaliteit bestanden?
 
Nee, niks. Het enige is, XFAT heeft minder mogelijkheden tot recovery wanneer een schijf kapot is. Niet zoals Windows NTFS en Mac Journaled/APFS.
Daarom heb je (ook) een schijf-backup nodig, maar dat was al zo..
 
@vandahl,geweldig,ben gisteren begonnen met formatteren/kopieren een half uurtje geleden heb ik het op bijde systemen gebruikt iTunes dezelfde externe schijf voor de bibliotheek top::thumb:
 
Super. Ik heb ook weer wat geleerd, want ik had mijn twijfels of iTunes overweg kan met ExFat én of de bibliotheken voor Mac en Windows zich wel zo makkelijk laten uitwisselen.

Dat blijkt gelukkig geen probleem. Fijn dat je een werkende oplossing hebt.
 
Bij mij wisselen de bibliotheken niet uit, vandaar dat ik schreef '2 keer bibliotheken maken'. Wel van 1 en dezelfde schijf, ExFat geformateerd.
Ik weet niet hoe dat bij Peter is. In mijn geval komt dat misschien omdat m'n muziek in ALAC formaat staat, en Windows daar niet goed mee omgaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan