Building Block Gallery content control

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.232
Hoe meer ik experimenteer met de form controls, hoe minder enthousiasme ik ervoor kan opbrengen.
De Building Block Gallery content controls werken niet als je werkt met restrict editing, zelfs niet in een beveiligde sectie.

En nu zet ik ze in een tabel, samen met vaste tekst, en groepeer de tabel. Wat blijkt? Alle vaste tekst die na zo een building block control staat blijft editeerdbaar :(
Als je niet in een tabel werkt is dat niet het geval.

Gebeurt met zelf gemaakte Autotekst, kan dus geen voorbeeld bijvoegen. Met ingebouwde quick parts heb ik het probleem niet.
 
Ja, het zijn geen fijne dingen, die ContentControls. Je kunt er eigenlijk alleen mee werken als je ze programmeert. En dan nog. Ik gebruik ze dus zelden. Gelukkig zijn er betere opties, zoals de aloude 2k3 objecten en de ActiveX objecten.
 
Ja, het zijn geen fijne dingen, die ContentControls. Je kunt er eigenlijk alleen mee werken als je ze programmeert. En dan nog. Ik gebruik ze dus zelden. Gelukkig zijn er betere opties, zoals de aloude 2k3 objecten en de ActiveX objecten.

2k3, bedoel je daarmee de legacy tools van Office 2003? Die prefereer ik zelf ook, al hebben die ook hun beperkingen.
Die content controls gebruik ik zelf ook nooit, maar zoals gezegd werd me gevraagd daar een opleiding over te geven, en dan moet ik zorgen niet al te negatief te doen.
 
Greg Maxey heeft een hele mooie pagina over ContentControls. Alles wat je daar niet leest, kan ook niet :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan