Verwijderen van lege mappen en submappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.521
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Maak altijd standaard mappen met een indeling van submappen en sub-sub voor personen, bedrijven, e.d.
Bedrijven fuseren worden opengeheven en personen overlijden. Dan staan er mappen en submappen die leeg zijn. Graag zou ik dan een batchfile of script hebben die dan deze automatisch verwijdert. Geprobeerd met zoeken op 0 maar dat lukt niet.

Jan > Hoofdmap
Sub1 die heeft ook weer een sub
Sub2 weer met een sub

Ik kan het bat bestand altijd in Jan en andere mappen zetten.

Het is onmogelijk om met derden software telkens eerst de map/path aan te geven want het gaat om duizenden mappen met allemaal andere paden.
Met een zoekmachine heb ik binnen één seconde de map.
 
Laatst bewerkt:
Die had ik net ook onder ogen, maar is het niet. Kan niet telkens browsen in paden en nog eens gaan kijken of het wel klopt. Moet volledig automatisch gaan met een bat of script.

Is er niet iets met xcopy in een batch-file

xcopy huidige actieve map /s naar voorliggende map?

Hoe wordt een actieve directory aangegeven? Wat is een voorliggende map in een batch-file?
 
Laatst bewerkt:
Er staan genoeg oplossingen bij. Je moet wel begrijpen wat ze doen en ik kan onmogelijk risico's nemen. De batch-file moet alleen van toepassing zijn op de actieve/geopende directory. Daarom schrijf ik ook dat het bestand in de geopende directory moet staan. Ga morgen verder. Bedankt voor de hulp.
 
Het is in principe heel eenvoudig met:
xcopy c:\A c:\B/s/v
Resultaat is goed. Helaas nog te veel werk. Lijkt mij dan beter om toch maar die lege mappen te laten staan. Ook omdat sommige mapnamen info bevatten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan