HDD extern gemaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

jverstraten

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2009
Berichten
132
Hallo,

Ik heb heb een oude schijf extern gemaakt door middel van een behuizing, maar hij wordt niet door windows 10 herkend, althans niet in de verkenner, wel bij instellingen>bluetooth en andere apparaten, als USB apparaat voor massaopslag, en ook in apparaatbeheer, daar kan ik 'm loskoppelen, etc. maar verder geeft ie geen kick. Ook andere programma's herkennen 'm niet.

Heeft iemand hier de oplossing voor ?
 
Heeft dat ding wel een schijfletter?
Kijk via zoeken en diskmgmt.msc.
 
Hallo

Hartelijk dank voor de snelle reactie

Nee hij krijgt geen schijf letter
 
Indien er wel partities op staan en wel in NTFS of ExFat geformatteerd dan kun je die zelf een schijfletter geven aldaar.
Indien als unallocated space aangemerkt, primaire partitie aanmaken en laten formatteren in NTFS, daarna een schijfletter geven.
 
In diskmgmt.msc is alleen te zien dat de C schijf in 3 partities is opgedeeld
 
Daar kun je een screenshot van plaatsen. Overigens is dat geen antwoord op de inhoud van post 4.
 
De enclosure wordt wel gezien maar de schijf zelf niet, die zit goed in de connector gedrukt?
 
De drive nog eens verwijderd en bekeken in apparatenbeheer zie PrtScn
De drive weer in behuizing geschoven en goed aangedrukt en gecontroleerd in apparatenbeheer, lijkt mij dat hij de drive toch wel herkend (HGST) zie hiervan ook de PrtScn

Lege behuizing IMG_2893.JPG
Geen HGST zonder drive.jpg


Drive in behuizing Apparaatbeheer.jpg
HGST in apparatenbeheer IMG_2894.JPG
 
Je zou nog eens met Crystal Discinfo of Minitool kunnen kijken of die de schijf wèl zien en ook info ( SMART en partities ) kunnen tonen..?
 
Hmmm was wel handig geweest als je meteen erbij geschreven had dat het om een 2.5" type HDD gaat...:eek:
Klopt toch?

Heeft de externe doos een eigen power aansluiting?
Sluit je hem aan via USB2 of USB3
Heb je een dubbele USB stekker zodat je stroom kunt halen uit 2 USB poorten?

Dan kan het zijn dat de externe doos niet genoeg stroom krijgt en de HDD niet goed werkt.. Het uitlezen van het type schijf gebeurt via de controller, maar dat is iets anders dan de HDD voldoende toeren te laten maken om toegang te krijgen tot de data...

Iets?
 
Er zit enkeld een usb (3.0) aansluiting aan, die ik aansluit op mijn computer usb (2.0)
Zou dat het probleem zijn ?
 
Ja.... usb2 levert bijna altijd te weinig stroom voor zo een extern schijfje, ook bij mij uit eigen ervaring.
Werkt vaak niet, zelfs mijn SSD heeft liever een andere aansluiting of externe voeding.

Mijn resultaten:
usb2 NOK
2x usb2 met dubbele usb kabel OK
usb3 meestal OK

Zit er een externe aansluiting op het doosje voor spanning/stroom?
Check het juist voltage 6V of 9V of 12V of.... en neem een adapter die minimaal 1 Ampere kan leveren bij de gekozen spanning
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan