Geen verbinding beschikbaar - Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Travelpreneur

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2017
Berichten
7
Een tijdje terug was er iets in mijn laptop kapot gegaan en heb ik het laten repareren, zij hebben er vervolgens Windows 10 opgezet.

Sindsdien heb ik af en toe problemen met wifi internet, bijv 'geen internettoegang'. Vaak als ik een tijdje wacht doet ie het weer.

Nu startte ik vandaag mijn laptop (Lenovo Ideapad S500) op. En het wifi icoontje rechts onderaan het scherm heeft een rode kruis. Wanneer ik hier vervolgens op klik om mijn wifi verbinding opties te zien staat er 'geen wifi-netwerken gevonden' en er staan geen wifi opties, ook niet mijn eigen modum

Op de laptop van mijn vriendin en bij onze buren boven die het modum hebben is er wel internet.
 
Hallo. Probeer eerst dit. Rechtermuisknop op icoontje doen en dan problemen oplossen. Dat zit in windows 10 zelf. Mede gezien het feit dat jou huisgenoten er wel op kunnen. Dus de verbinding is oke.
 
Hoe staan de energieinstellingen voor de wifi adapter in apparaatbeheer en geavanceerde energie instellingen?
 
Het lijkt mij dan een driver probleem. Kijk naar de versie van de driver van de WiFi adapter bij Apparaatbeheer. Zoek dan op de site van de fabrikant van de laptop naar een geschikte driver of stuurprogramma. Het is niet verkeerd om een oudere versie te proberen maar zet dan bij Drivers uit dat die bepaalde driver automatisch ge-update moet worden. De driver moet geschikt zijn voor Windows 10 en 32 of 64 bits. Anders probeer het installatiebestand in compatibiliteitsmodus uit te voeren met de Windows versie waarvoor het dan wel geschikt is (rechts klikken maar niet de Probleem oplosser Compatibiliteit maar in Eigenschappen).

Ook is het mogelijk dat ze helemaal geen chipset drivers geïnstalleerd hebben.

Voor de WiFi stuurprogramma's is er een mogelijkheid om daar juist vanaf te zien, alsook vaak van stuurprogramma's voor het geluid. Dat is dus een andere benadering. Haal ze gewoon weg bij Programma's en onderdelen en wacht tot Windows ze automatisch detecteert en gaat installeren. Wijs de map met alleen de driver bestanden aan wanneer daarom wordt gevraagd. Dit is een mapje met in ieder geval het .inf bestand.
 
Hallo. Probeer eerst dit. Rechtermuisknop op icoontje doen en dan problemen oplossen. Dat zit in windows 10 zelf. Mede gezien het feit dat jou huisgenoten er wel op kunnen. Dus de verbinding is oke.

Helaas zijn onze buren niet thuis en kunnen we daar geen kabel aansluiten voor internet. Ik kan wel even langs gaan bij iemand waar ik de laptop kan aansluiten op internet met een kabel als dat nodig is.


Hoe staan de energieinstellingen voor de wifi adapter in apparaatbeheer en geavanceerde energie instellingen?

Op batterij: middelmatige energiebesparing
Netstroom: Maximale prestaties

Het lijkt mij dan een driver probleem. Kijk naar de versie van de driver van de WiFi adapter bij Apparaatbeheer. Zoek dan op de site van de fabrikant van de laptop naar een geschikte driver of stuurprogramma. Het is niet verkeerd om een oudere versie te proberen maar zet dan bij Drivers uit dat die bepaalde driver automatisch ge-update moet worden. De driver moet geschikt zijn voor Windows 10 en 32 of 64 bits. Anders probeer het installatiebestand in compatibiliteitsmodus uit te voeren met de Windows versie waarvoor het dan wel geschikt is (rechts klikken maar niet de Probleem oplosser Compatibiliteit maar in Eigenschappen).

Ook is het mogelijk dat ze helemaal geen chipset drivers geïnstalleerd hebben.

Voor de WiFi stuurprogramma's is er een mogelijkheid om daar juist vanaf te zien, alsook vaak van stuurprogramma's voor het geluid. Dat is dus een andere benadering. Haal ze gewoon weg bij Programma's en onderdelen en wacht tot Windows ze automatisch detecteert en gaat installeren. Wijs de map met alleen de driver bestanden aan wanneer daarom wordt gevraagd. Dit is een mapje met in ieder geval het .inf bestand.

Ik heb de driver opgezocht en is volgensmij 'Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 2230. Op internet heb ik alleen deze kunnen vinden https://drp.su/en/laptops/lenovo/ideapad-s500/wifi?os=windows-10-x64, en op een andere laptop gedownload en op een usb gezet. Bij installeren van deze driver kreeg ik de melding: Status: Niet nodig (er is geen apparaat dat kan worden bijgewerkt).

Tot zo ver nog niet opgelost helaas.
 
Probeer het hier te vinden, wellicht zit er bij jou iets tussen. Ga naar Instellingen en probeer eens wat.

wifi schema.JPG
 
Driver sites zijn goed waardeloos.

Bij Lenovo moet je zijn en die verschaft drivers tot Windows 8.1. Op die site staat wel een update voor het stuurprogramma van de laptop voor Windows 10, wat net is uitgebracht, met verbeterde functies en oplossing van problemen. Zie de bovenste "Top downloads." Op die pagina krijg je ook te zien een regel voor automatische driver detectie.

https://pcsupport.lenovo.com/nl/nl/...dSearch=S500%20Touch%20Laptop%20%28ideapad%29
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan