Hoofdtelefoon koppelen via bluetooth

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
493
Ik probeer een hoofdtelefoon König CSBTHS100 via een bluetooth dongle te koppelen aan mijn PC (Windows10) en dat wil maar niet lukken. Ik heb bij Instellingen-afspeelappareten de luidsprekers uitgeschakeld maar ik slaag er niet in bij de hoofdtelefoon verbinding te maken. Een seconde staat er "Verbonden" en dan terug "niet verbonden". Bij Apparaatbeheer staat de hoofdtelefoon wél als "gekoppeld". De hoofdtelefoon werkt normaal als ik hem met een kabel verbind met de geluidsuitgang. Maar dus niet via Bluetooth. Bij het koppelen volg ik de instructies van de handleiding. Het systeem heeft vroeger nochtans gewerkt. Wat kan er mis gaan? Doe ik iets verkeerd?
 
Zit het batterijtje er goed om in? Probeer anders op een ander Bluetooth apparaat. Een mobiele telefoon is al snel gevonden.
 
Hoewel Bluetooth terugwaarts compatible zou moeten zijn is dat vaak niet het geval, hetgeen betekent dat als de pc / laptop gebruik maakt van BT 4 of 4.1, en de koptelefoon met een oudere BT-verrsie, het vaak niet werkt.
Controleer dus ook de BT-versies...
 
En... moet je Win10 nog toestemming geven dat ie benaderd wordt door de BT-koptelefoon?
 
De hoofdtelefoon werkt wél normaal met een kabelverbinding. Het ligt us niet aan de batterij of de hoofdtelefoon zelf. Bovendien ben ik er vroeger wél in geslaagd hem draadloos te doen werken via bluetooth en met dezelfde PC. Ik heb in de bluetooth-instellingen van de PC toelating gegeven om de PC te "zien". Verder heb ik bij "afspeelapparaten" de luidsprekers uitgeschakeld en vervolgens geprobeerd om een verbinding te maken met de hoofdtelefoon maar dat lukt dus niet(meer). Ik had vroeger al ontdekt dat je eerst de luidsprekers moet uitschakelen en niet omgekeerd. Ik blijf denken dat het een kwestie is van instellingen. Maar welke instellingen?
 
Opgelost! Iemand suggereerde om de hoofdtelefoon uit de lijst van Bluetooth-apparaten te verwijderen en vervolgens weer te koppelen. En nu werkt hij weer normaal. Simpel eigenlijk. Ik had wel de Bluetooth van de PC uitgeschakeld en weer ingeschakeld maar dat was geen goed idee. Dank iedereen die gereageerd heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan