Gevolgen verdwijnen thuisgroep met Spring Creators update

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
586
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Ik heb begrepen dat met de komende Spring Creators update o.a. de ‘Thuisgroep’ gaat verdwijnen.

Het is mij bekend dat het een soort schil is om het (thuis)netwerk, maar waar ligt de grens? Ik heb bijvoorbeeld een paar gedeelde mappen op mijn (hoofd)desktop en die kan ik benaderen vanuit mijn laptop en VMware os’en. Heel handig. Blijft dit nu intact? maar dus niet meer onder de naam thuisgroep?

En ik kan met mijn netwerk diverse apparaten, zoals TV, media-speler en NAS benaderen, en o.a. bestanden kopieren naar een map op de NAS of mediaspeler. dit blijft neem ik aan wel ‘gewoon werken’?

Misschien maak ik mij te veel zorgen, maar ik ben gewoon benieuwd welke functies er mogelijk verdwijnen met het opheffen van de thuisgroep.
 
De thuisgroep was gewoon een schil om de bestaande netwerkfuncties van windows. functioneel zal er niets verdwijnen, maar mogelijk moet je een en ander wel opnieuw instellen als jer er nu gebruik van maakt.
 
Bedankt voor je snelle reactie...

Ik hoef me niet echt zorgen te maken begrijp ik... Mooi.

Misschien toch nog even een vraagje als het mag. De schil had toch wel op een of andere manier een functie en wat was dan die functie, of de 'meerwaarde' hiervan. Er zal toch wel 'iets' veranderen? Ik las ergens dat de functie overruled zou zijn door de diverse clouds zoals Dropbox en OneDrive, maar dat werd mij dus niet helemaal duidelijk.
 
Automatische configuratie en delen van beveiligingsinstellingen voornamelijk. accountbeheer en beveiligingsinstellingen zijn niet voor iedereen makkelijk te doorgronden.
 
Wederom bedankt voor je reactie. We wachten maar rustig af, er zal geen sprake zijn van een aardverschuiving denk ik :)

Ik zag overigens dit nog ergens voorbij komen, maar dat wist je waarschijnlijk al....
Microsoft heeft op het laatste moment besloten de eerste grote update van het jaar, de Spring Creators Update, uit te stellen.
De eerste grote update in 2018 voor Windows zou door Microsoft op 10 april worden vrijgegeven. Op het laatste moment heeft Microsoft er een streep door gezet. Er blijkt een ernstige fout in het systeem te zitten. Een zogeheten 'blocking bug'. Dit is een fout die zo ernstig is dat het updateproces moet worden uitgesteld. Microsoft verwacht een paar weken nodig te hebben om de fout weg te werken. Dat betekent dat de update eind april uitkomt.
 
Ja, er is een probleem met een aantal servers waarbij een bepaalde combinatie van features (SMB 1 ondersteuning en iets anders, geloof ik) voor crashes kan zorgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan