Iemand verstand van recuva ?...........misschien ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

GW2

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
557
Heb na dagen lang dat die het eerste deel 100 procent klaar had, geeft dan lijst aan, met wat je wil "recoveren" (even zogezegd) , die allemaal aangevinkt ,maar leek gouw vast te lopen daarna, zag ook geen geknipper meer van dvd drive, maar ook niet zeker of hier voor nodig is. Heb 't op stop gezet. maar iemand idee misschien waar hetgeen die eerst deie paar dagen voor heeft gedraaid, ergens opgelagen is, zodat misschien nog tweede recover poging kan doen meteen, zonder eerst weer paar dagen te moeten draaien?


Ps, Om een dom spelletje nota béne, wat ik toch nooit meer speel, maar wordt dan wat obsessief na nogal uitgelopen "doe snel effetjes". ...................... U ook wel 's last van zoiets misschien ?
 
Laatst bewerkt:
Als je Recuva gebruikt en na de scan files aan klikt moet je aangeven waar je de herstelde files wilt opslaan.
Als hij dat niet gevraagd heeft heeft hij waarschijnlijk ook niets opgeslagen. Heeft hij dat wél gevraagd, dan zou je de locatie zelf moeten weten.
Als je het proces hebt afgebroken kan het net zo goed zijn dat hij niets heeft opgeslagen.
En drie dagen mag het proces natuurlijk niet duren, lijkt mij althans onwaarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb last van mijn schoonmoeder. Zeer obsessief type. Helaas heb ik geen verstand van Recuva. Door het regelmatig maken van reservekopieën en back-ups heb ik dergelijke software niet nodig. Hier staat een handleiding.
 
Als je Recuva gebruikt en na de scan files aan klikt moet je aangeven waar je de herstelde files wilt opslaan.
Als hij dat niet gevraagd heeft heeft hij waarschijnlijk ook niets opgeslagen. Heeft hij dat wél gevraagd, dan zou je de locatie zelf moeten weten.
Als je het proces hebt afgebroken kan het net zo goed zijn dat hij niets heeft opgeslagen.
En drie dagen mag het proces natuurlijk niet duren, lijkt mij althans onwaarschijnlijk.
Ja exact, en die files heb ik ook, maar dus maar klein gedeelte van wat moest zijn, hield na 1 procent op er mee, (middagje nog even afgewacht, hoewel dvd led na eerst wel, gestopt was met knipperen), maar dat eerste is dus alleen een scan, hoopte dat iets misschien was dat grofweg files al ergens neer kopieerde, met bedoeling daarna te reconstrueren, of zo iets misschien. Heeft trouwens op zelfde manier eerdere dvd-rom al eens wel weer goed gekregen, dus na dagen scannen toen wel de files gewoon weer goed op weten te lappen. Nou ja, misschien komen nog wat ideeën. Ps, maar opzich wel aanrader dus voor wie niet bekent mee is, wat dagen op achtergrond laten draaien heb je verder weinig omkijken na, kan toch in mijn geval tenminste, tot zover, helft van de keren wel werken. (Geen stroomkosten berekening om zien of moeite wel waard is eerst gedaan, te lui, sorry).
 
Aanrader? Tot zover, althans lijkt mij onwaarschijnlijk, op zich dan.;)
 
Als het veel files zijn zou ik eens proberen om ze met kleinere clusters te selecteren. Ik vraag me nl. af of Windows zich niet soms verslikt in grote hoeveelheden files (geheugen?).
In elk geval gebruikte ik wel eens een andere fileprogramma (lijkend op de oude Norton-commander) dat dit euvel niet had.
 
Laatst bewerkt:
Kleinere clusters 's even opzoeken hoe en wat (als al mee door ga nog, te veel tijd verdrie verspeeld eigenlijk ook aan onzin, harghh, over de uwe nog niet te hebben). Gaf ook aan herinner me iets dat aanbeval op andere schijf te zetten of iets, probeer dat misschien nog, doneer wel kwartje (wel een heel kwartje) of twee voor de hulp, dan gedoe niet helemaal voor niets, ga'k deze kappen, bedankt nog. Doeg.
 
Kleinere clusters 's even opzoeken hoe en wat
Ik bedoel daar alleen maar mee dat ik eens niet alles zou aanvinken, maar bv alleen de eerste 20 te recouveren files.
 
Indien je echt wil recoveren dan moet je de desbetreffende schijf niet meer gebruiken en daar een tool op los laten die echt werkt, vind die Recuva maar prut, voor net gewiste files prima maar voor overschreven files niet.

GetDataBack en R-Studio zijn voor leken prima tools die ook de diepte magnetisaties naar boven halen maar die tools zijn niet gratis.
 
Zelf heb ik ook deze nog ("EaseUS Data Recovery Wizard"), maar ik gebruik dit soort programma's maar zelden omdat ik ook maar zelden iets echt kwijt raak.
Tot voor Win10 deed ik het nog steeds met het oude "PC Inspector File Recovery"
 
Ik bedoel daar alleen maar mee dat ik eens niet alles zou aanvinken, maar bv alleen de eerste 20 te recouveren files.
Oh, op die manier !, wist niet dat nog tweede keer keuze kon gaan maken, dan snappen we 'm nu (den'k).
 
Indien je echt wil recoveren dan moet je de desbetreffende schijf niet meer gebruiken en daar een tool op los laten die echt werkt, vind die Recuva maar prut, voor net gewiste files prima maar voor overschreven files niet.

GetDataBack en R-Studio zijn voor leken prima tools die ook de diepte magnetisaties naar boven halen maar die tools zijn niet gratis.
Wat ik al zei, heeft ook eens wel goed voor me gewerkt, dus sluit me niet bij aan dat prut is, maar bedankt voor andere tips, zal misschien nog eens poging mee doen, als nog eens van komt.
 
Ps, eerder reactie geplaatst dat mijn en anderen tijd te veel had verknoeid eigenlijk, niet bepaald belangrijke dvd rom, wat misgegaan denk ik. Nou ja. Maar bedankt, gooi 'm dicht nou.
 
Opnieuw eens gedaan, wat eigenlijk gebeurd is, vink wat aan voor opslaan ergens, en vorige keer deed die een deel en stopte, nu doet die niks. Maar heb nog wel scherm in beeld als onderin met de muis op de taakbalk pictogram zet, krijg dan venster in beeld, (waar je knop recover hebt zitten waar op moet gedrukt, en één en ander aan kan vinken). Maar venster verdwijnt zodra met aanwijzer van pictogram af gaat, en klikken erop, met muis op taakbalk brengt 'm ook niet in vast beeld, iemand idee hoe dit zit (als allemaal wat was te volgen).
 
Laatst bewerkt:
Misschien eens de rechtermuisknop proberen. Kun je wat duidelijker zijn a.u.b.? Of misschien beter, stel een nieuwe vraag op.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan