Licentie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe groot is het bestand wat je hebt gedownload..?
Het zou 18.617.536 Mb groot moeten zijn en ook op een 32 bits Windows-versie moeten draaien.
Ik kan dat echter niet controleren omdat ik uitsluitend 64 bits Windows-versies heb draaien ( Win 10 en Win 7 ).

Klopt: 17,7 MB (18.617.536 bytes)
 
Ik heb de media creation tool ook gedownload, wel vreemd dat je dan niet weet waar vandaan.

In ieder geval is dit voor beide: 32 en 64 bits systemen maar...

Nieuwste besturingssysteem:
Zorg dat deze laatste versies zijn geïnstalleerd: Windows 7 SP1 of Windows 8.1 Update.

We hebben het hier over Windows XP. Daar werkt de tool dus niet.
 
Ik heb de media creation tool ook gedownload, wel vreemd dat je dan niet weet waar vandaan.

In ieder geval is dit voor beide: 32 en 64 bits systemen maar...



We hebben het hier over Windows XP. Daar werkt de tool dus niet.

Wat ik misschien meer probeer te zeggen is dat ik vermoed dat de overstap op mijn pc van XP te groot is naar W10.
Misschien is een W8.1 meer haalbaar en daarna naar W10?

Ik ben nu een dag of 5 bezig en voor mijn gevoel geen stap verder gekomen, ben blij dat ik hier hulp krijg maar wordt er wel moedeloos van dat het mij niet lukt.
 
Je maakt 1 grote fout en dat is dat je er van uit gaat dat je Win XP kunt "upgraden" naar Win 10.
Dat is dus niet mogelijk, je kunt alleen een volledig nieuwe installatie uitvoeren !
Dit betekent dus ook dat je alle data op je harde schijf kwijt raakt want deze wordt tijdens het installatie-proces geformatteerd.
Dus vóór je überhaupt begint aan de installatie backups maken van hetgeen je wilt / moet bewaren ( op ext. HDD o.i.d. )

Overigens zou je deze Mediacreation-tool moeten hebben, is de 32 bits versie.
Bestandsgrootte is anders als de vorige, nl. 18.277.680 Mb.
Deze tool moet wel willen starten aangezien het 32 bits is.
Mocht de download weer stoppen voor deze gereed is dan zul je eerst schijf-opruiming moet draaien om extra schijfruimte vrij te maken.
 
Je maakt 1 grote fout en dat is dat je er van uit gaat dat je Win XP kunt "upgraden" naar Win 10.
Dat is dus niet mogelijk, je kunt alleen een volledig nieuwe installatie uitvoeren !
Dit betekent dus ook dat je alle data op je harde schijf kwijt raakt want deze wordt tijdens het installatie-proces geformatteerd.
Dus vóór je überhaupt begint aan de installatie backups maken van hetgeen je wilt / moet bewaren ( op ext. HDD o.i.d. )

Overigens zou je deze Mediacreation-tool moeten hebben, is de 32 bits versie.
Bestandsgrootte is anders als de vorige, nl. 18.277.680 Mb.
Deze tool moet wel willen starten aangezien het 32 bits is.
Mocht de download weer stoppen voor deze gereed is dan zul je eerst schijf-opruiming moet draaien om extra schijfruimte vrij te maken.

Ook bij deze link krijg ik de melding dat het geen Win-32 toepassing is.
 
Dan is blijkbaar je Windows-installatie beschadigd of er ontbreken noodzakelijke bestanden.
De snelste manier om dan die stick te maken is op een andere pc van een buurman of familie-lid ofzo.

Eventueel zou je de tool van deze website kunnen downloaden en starten en daarmee een ISO-bestand downloaden van Win 10.
Die ISO kun je dan op dvd branden m.b.v. CDburnerXP of je schrijft hem naar de stick m.b.v. Rufus.
 
Laatst bewerkt:
Dan is blijkbaar je Windows-installatie beschadigd of er ontbreken noodzakelijke bestanden.
De snelste manier om dan die stick te maken is op een andere pc van een buurman of familie-lid ofzo.

Eventueel zou je de tool van deze website kunnen downloaden en starten en daarmee een ISO-bestand downloaden van Win 10.
Die ISO kun je dan op dvd branden m.b.v. CDburnerXP of je schrijft hem naar de stick m.b.v. Rufus.

Ook dan krijg ik weer de melding over die Win-32.

Ik ga inderdaad via een andere pc de stick maken.

Bedankt voor je inzet Scrapheap.
 
Succes daarmee, we horen het vanzelf weer wanneer je zover bent :thumb:
 
Wat heb ik nou gezegd in post 43:

De Media Creation Tool is alleen voor onder Windows 7 en later uit te voeren !

Er is geen versie voor XP.

Ook schreef ik dat je via Google van verschillende websites alle aanwijzingen kan krijgen over hoe je Windows 10 (die te groot is geworden voor DVD), op een USB stick zet.

Als je er nog niet uit kan komen, vraag dan via Peerby hulp van iemand uit de buurt voor het maken van een medium Windows 10 installatie op USB.

De Media Creation tool is zowel 32 als 64 bits en Windows 10 is dat ook dus je kan altijd nog kiezen en de digitale licentie (vroeger OEM) is toepasselijk op beide.

De helpers geven soms download links zonder de pagina waar deze vandaan komen. Dit is verschrikkelijk verwarrend en onveilig. Waarom doen jullie dit?
 
Laatst bewerkt:
Rufus werd/wordt/is ook genoemd. Die kan de meeste iso's netjes op usb zetten/bootable maken....
Werkt ook onder XP en latere Win versies zover ik me herinnner.
 
pc is vandaag naar de winkel geweest voor installatie en dat is allemaal keurig verlopen.
Er is nog wel een aandachtspunt, maar dat zal ik in een nieuw topic kenbaar maken.

Dank aan allen voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan