Bij subformulier extra regel in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ancle

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2018
Berichten
5
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb een formulier gemaakt met daarin een subformulier. Maar de gegevens van het subformulier komen een regel lager in de tabel dan de overige gegevens die ik in het formulier invul. Hoe kan ik dit oplossen.
 
Allereerst welkom bij HelpMij! Misschien moet je een voorbeeldje meeposten met je vraag, want ik snap niet wat je bedoelt. Een subformulier, zeker als dat (en het hoofdformulier natuurlijk ook) is gekoppeld aan een tabel, dan vul je die tabel altijd in op basis van de gegevens vanuit het hoofdformulier. Je maakt dan uiteraard een nieuw record aan op basis van dat hoofdformulier, en dat nieuwe record in het subformulier zal dan nooit leeg zijn, op zijnh minst is in de tabel van het subformulier het KoppelID van het hoofdformulier ingevuld.
 
Je hebt, vrees ik, niet de database meegestuurd, maar het Lock bestand. Dat kunnen we uiteraard niet openen.
 
Ik kan het acces bestand niet uploaden daarom heb ik het gezipped. Ik weet niet hoe ik het anders moet uploaden.
 
Zippen is goed, maar je moet de db er in zetten, en niet de laccdb. Als je de db afsluit voordat je hem zipt (eventeel ook nog even comprimeren en herstellen als de zip te groot wordt) dan verdwijnt de laccdb en kun je ook niet het verkeerde bestand inpakken.
 
nogmaals proberen

Hierbij heb ik het bestand hopelijk wel goed opgeslagen en gezipped.
 

Bijlagen

  • Database sollicitanten -.zip
    195 KB · Weergaven: 26
Rare opbouw van je formulier; waarom dat enkel openen in toevoegmodus? Tevens toon je 2 x hetzelfde nml de tabel sollicitant, enkel in het subformulier toon je velden die je niet toont in het hoofdformulier. Is het niet de bedoeling om bv voor elke vacature de sollicitanten te tonen of omgekeerd voor iedere sollicitant de vacatures tonen waar hij zich voor inschrijft? Best slechts 1 formulier maken en zorg dan voor een paar navigatieknoppen bovenaan met tevens een knop om records toe te voegen en te verwijderen, een paar keuzelijsten om op te zoeken, tellertjes, enz....
 
Ik heb een formulier in toevoegmodus gemaakt omdat we deze alleen gebruiken om in te voeren en de rest gebruiken we de tabel en de query's. Een sollicitant kan op meerdere vacatures solliciteren en dan wil ik niet iedere keer alle gegevens moeten invullen daarom het subformulier. Maar weet je hoe ik de dubbele regel kan verwijderen?
 
Voorkomen dat je de lege regel krijgt lijkt mij veel zinvoller. Ik zal er morgen even naar kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan