• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp voor excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

derksenjoeri

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2018
Berichten
2
hallo,

ben nu een tijdje bezig met excel en kom er niet helemaal uit.
de situatie is als volgt. zelf ben ik bezig ben artikels een nieuwe code te geven.
nu is de bedoeling dat ik de oude code bewaar en er een nieuwe code bij zet. dit is het punt niet.
waar ik nu tegen aanloop is dat ik in kolom A de nieuwe artikel codes heb staan en in kolom B de oude.
het is de bedoeling dat ik deze aan elkaar zie te linken zodat ik dit bestand kan importeren in snelstart.
het idee is dan als ik zoek op de nieuwe code dat de oude er dan ook bij staat.
heeft iemand enig idee hoe ik kolom a met kolom b kan linken zodat ze beiden erin staan.

mvg joeri
 
Lekker duidelijk.

Mijn input: maak er een tabel van.

Werkt dit niet, maak dan een voorbeeldbestandje
 
@kristiaan.
excuus voor de uitleg, misschien dat het zo wat beter is.
heb nu een tabel met daarin een aantal kolommen, in kolom 1 staan artikelcode(nieuw) en in kolom 2 artikelcode(oud).
nu is de bedoeling dat deze 2 kolommen zo aan elkaar gelinkt zijn. dan als ze geïmporteerd worden in jet programma snelstart dat beide codes erin staan. de verwijzing/link/connectie tussen die 2 kolommen weet ik dus niet te maken.

mvg
 
Ik heb het sterke vermoeden dat dit een SnelStart vraag is en geen Excel vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan