Website forwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jura1993

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2010
Berichten
46
Hoi,

Ik heb heel wat al afgezocht op het internet maar krijg het niet voor elkaar.

Ik heb domein als voorbeeld webshop-test.test.com en domein mijnwebshop.com

Ik heb webshop gemaakt op webshop-test.test.com en alles werkt nu. Nu wil ik content wat op webshop-test.test.com staat op mijnwebshop.com laten zien, en content moet ik op webshop-test.test.com blijven staan en gehost worden.

Ik heb al forwading frame gedaan maar dat is een masker daar heb ik niet veel aan.

Wie weet een oplossing die echt werkt, graag reactie.
 
Aan frames moet je niet beginnen, dat is echt niet meer van deze tijd.

De beste oplossing is om bij het hier fictieve bedrijf test.com te vragen of ze mijnwebshop.com kunnen toevoegen als domeinnaam aan hun systeem, zodat je die via DNS kan doorsturen.
Misschien kan je die domeinnaam ook bij hun onderbrengen.
 
beide domeinnamen beheer ik zelf via transip, ik moet code hebben hoe ik dat moet doen
 
Ligt eraan op welke manier je het wilt doen, en wat je met het fictieve test.com hebt afgesproken.
 
Ik vraag een oplossing en geen verhalen, het is toch duidelijk, domeinnaam b moet content van domeinnaam a laten zien, en url moet behouden worden. Dus reageer aub als je oplossing hebt met code
 
Ik geef twee oplossingen en geen verhaal. Wat de gekozen oplossing gaat worden is afhankelijk van wat je provider kan aanbieden.
Daar heb ik natuurlijk geen zicht op....

Ik neem aan dat gezien je aan frames zat te denken dat je inderdaad mijnwebshop.com in de URL wilt blijven zien als er feitelijk webshop-test.test.com wordt gebruikt. En dat bijv. mijnwebshop.com/contact de ontzichtbare URL webshop-test.test.com/contact aanroept.

Klopt dit?
 
Laatst bewerkt:
Heel simpel, dan heb je twee mogelijkheden:

- Vraag aan de fictieve provider test.com of je de domeinnaam mijnwebshop.com aan hun systeem kan laten toevoegen om je website op bereikbaar te maken, en gebruik DNS redirect of nameservers bij TransIP om je domein laten doorsturen naar de server van het fictieve test.com
- Laat je domeinnaam mijnwebshop.com verhuizen naar de fictieve provider test.com en zorg dat hun die op de juiste manier naar je webshop verwijzen.

Andere simpele mogelijkheden zijn er voor zover ik weet niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik beheer test.com, en heb vps server dus moet alles zelf doen, vandaar dat ik het vraag of je weet hoe ik dat moet doen.
 
Hm.... vertrouw je mijn expertise soms niet?

Jouw VPS-server heeft geen weet wat er aan bestanden bestaan op je webshop. Je wilt je domein linken aan je webshop bij je webshopprovider, en via mijnwebshop.com je klanten een ingang bieden. Dan moet je dit via nameservers of DNS regelen in samenwerking met je webshopprovider.

Edit:
Er is nog één ding wat ik kan bedenken:
Hoogstens iets met Redirect / in .htaccess, maar dat maakt het niet fraaier erop omdat je bezoekers op je webshop in de navigatie ervan worden doorgestuurd naar de webshop-test.test.com URL. En hoewel het goed bedoeld is, maakt dit het voor sommige klanten wel wat dat de site meer onbetrouwbaar oogt, en doet lijken op een phishingsite. Not-Done in mijn ogen!
 
Laatst bewerkt:
webshop-test.test.com , mijnwebshop.com en mijnwebshop.com zijn voorbeelden maar.
Die staan allemaal op mijn vps server dus ik heb geen externe provider. Ik geloof in je expertise maar ik heb code nodig snap je, oplossing en niet alleen je moet koppelen en bla blah.

Je zegt 'DNS regelen in samenwerking met je webshopprovider.' , webshopprovider ben ik!! en 'DNS regelen' is geen oplossing snap je, daar heb ik niet veel aan, heb al vandaag vaak gezocht op internet hoe ik dns moet instellen maar niks heeft gewerkt, vandaar dat ik hier een bericht heb geplaatst zodat iemand die wel weet hoe het moet mij kan uitleggen bijvoorbeeld, voeg nieuwe regel A record met waarde dit of dat snapje
 
Als je nou wat duidelijker was en dat direct zei, had mij dit een hoop tijd gescheeld :p
je hebt het immers over twee verschillende domeinnamen wat dus de verwarring veroorzaakte.

Ik had het idee dat je dus je webshop bij een webshopprovider had staan, en dat je een eigen domein daar heen wou doorsturen.
Je hebt dus op jouw VPS de hele software van je webshop dus staan?

Dan kan je in je virtual host elke domeinnaam eraan koppelen die je maar wilt, zolang ze maar geregistreerd staan, en via DNS met een A (en evt. AAAA)-record naar je IP-adres worden doorgestuurd.
Hoe je dat instelt in je virtualhost, dat hangt van je webserver-software af, en eventueel van de hostingsoftware als je die hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze bij transip staan, ik heb al cname record aangemaakt, en a record word naar server verwezen, maar als ik nu naar mijnwebshop.com ga dan zie ik content van webshop-test.test.com en url is dan webshop-test.test.com, ik wil juist dat url mijnwebshop.com word
 
Dan zit er ergens een rare redirect in je webshop gebouwd, normaal zou je jouw normale URL moeten zien.
 
Ja bedankt, aan jou antwoorden heb ik dus niks aan. Als je dat nooit hebt gedaan reageer dan niet aub
 
Ik heb 20 jaar ervaring met websites, webhosting, en servers en dan bek je mij af?
En ik help je bovendien.

Misschien ben je wat gefrustreerd, maar dat is geen reden om iemand aan te vallen!!!!!!!!!!
Enige excuses is op zijn plek!!

Een DNS-doorverwijzing verandert NIKS maar dan ook NIKS aan de URL die iemand invoert. Terwijl dat blijkbaar wel gebeurt bij het benaderen van je webshop. Dus het ligt aan de instellingen daarvan!
 
Laatst bewerkt:
ja sorry maar heb nog steeds geen oplossing van je, je kan niet eens zeggen precies wat ik moet aanpassen
 
Ik wil wel een oplossing geven, maar dan moet ik wel meer informatie hebben. Om welke webshop-software gaat het?
Tot op heden is het gewoon gissen en in glazen bollen kijken, en daar heeft niemand wat aan.

Ergens in je webshopsoftware staat er blijkbaar een verwijzing naar webshop-test.test.com terwijl dit naar mijnwebshop.com moet verwijzen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan