Variabele 'order by' gewenst als resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

FerryW

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
32
Voor uitslagen van mijn wedstrijden (in MYSQL) is de spelvorm een voorwaarde 'scoringtypeid' voor het uiteindelijke resultaat.

Is het mogelijk mijn Select uiteindelijk af te sluiten met een voorwaarde die leidt tot:
of
order by S, netto asc, Extrainfo asc
of
order by S, punten desc, Position

Onderstaande werkt niet, maar iets in de geest van:

Code:
Select geslacht as S, punten, netto, position, Extrainfo, scoringtypeid,

//sorteervolgorde
if scoringtypeid=1 then 'S, punten desc, Position'
   else
    if scoringtypeid=2 then 'S, netto asc, Extrainfo asc'
    endif
endif as sorteervolgorde

from wedstrijd

order by sorteervolgorde

Vast dank voor de reacties.
Ferry
 
Een rare usecase, want je doet 2 compleet verschillende dingen. de waarde van scoringstypeid kan geen verassing zijn, dus kun je er ook geen selectie op maken en beide resultaten lijken ook niet aan elkaar gelinkt dus kunnen ze ook niet in een enkel resultaat.

Indien je beide systemen wel direct gelinkt kunnen worden kun je een nieuwe cumulatieve score kolom berekenen en daar op ordenen. Maar wat je nu lijkt nodig te hebben is gewoon 2 aparte queries waarbij je de ene selecteerd op ID 1 en de andere op ID 2
 
Dag Wampier,

Alvast dank dat je moeite hebt willen doen te reageren.
Het scoringstypeID is inderdaad geen verrassing, het bepaald de spelvorm. Dit gaat met een bepaalde handicap verrekening. In het eerste geval gaat het dan over een punten berekening en in het 2e situatie wordt de winvolgorde bepaald aan de hand van een minimaal bruto aantal slagen.
Dit zijn inderdaad 2 verschillende queries. Maar alle info zit wel in 1 tabel.
Dus ik hoopte met een keus in de sortering hier 1 query van te kunnen maken.

Jammer, maar nogmaals dank.
Ferry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan