kan audio niet opnemen met headset (IDT High Audio Definition Codec)

Status
Niet open voor verdere reacties.

therisque

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
Berichten
24
Hoi.

Ik heb een HP Pavilion dv6 Notebook met Win 7 er op. Geluid loopt via IDT High Definition Audio Codec. Ik heb twee 3,5 mm ingangen voor een hoofdtelefoon en één 3,5 mm ingang voor een mic. Vandaag een headset gekocht om te gamen. Dat is een hoofdtelefoon met een mic er aan vast. Kabel van de headset eindigt in een 3,5 mm jack. Er staan 3 streepjes op, hij is dus verdeeld in 4 delen. In mijn beleving zou ik nu en geluid van de laptop moeten kunnen horen én ik zou moeten kunnen opnemen als ik de kabel in de mic poort steek. Helaas. Bij Aparaatbeheer 'Besturing voor geluid video en spelletjes' verschijnt niets. Rechter muisklik op audio icoon rechts onder in de taakbalk en dan keuze 'Opnameapparaten' laat wel zien dat een externe mic herkend en actief is. Echter; als ik praat slaan de groene balkjes niet uit, oftewel; er komt geen signaal binnen. Getest met Skype bijvoorbeeld; ik hoor mij niet praten via de headset.

Ik heb de IDT High Definition Audio Codec geupdate naar de nieuwste versie 6.10.6498.0 via Driver Easy. Laptop herstart. Helaas zonder resultaat, issue bestaat nog steeds.

Nu begin ik me af te vragen of de headset wel compatibel is met mijn laptop. Ik heb ook een Macbook Pro uit 2016 met één 3,5 mm ingang (ik vermoed audio uit en mic in in één), daar kan ik audio met de headset prima mee opnemen. Skype werkt hier wel. Dus headset werkt gewoon.

Zou het zo kunnen zijn dat ik wellicht een splitter nodig heb, die de kabel van mijn headset verdeelt in een 3,5 mm microfoon in signaal en een 3,5 audio uit signaal en dat het dan werkt?

Bedankt voor de reactie en hulp alvast.
 
Dit klopt, je zal een headset moeten hebben met een losse mic en een losse headset stekkeraansluiting.
Of een splitter er tussen als die bestaat. Niet naar gezocht(geen tijd op dit moment)
 
Ja, die zou moeten werken (als je de juiste plug in de juiste 'poort' plugt).
 
Vandaag kabel besteld, morgen binnen als het goed is. Zal nog laten weten of het allemaal werkt dan kan dit topic ook afgevinkt worden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan