Bepaalde site niet veilig in Chrome, veilig in microsoft edge of microsoft explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier is hij gewoon veilig in Chrome en Firefox.
Verwijder je cache eens? Helpt dat?
 
De eerst is door Norton niet getest en wordt aanbevolen geen gegevens te verzenden. De tweede is 100% veilig met geldig certificaat etc.

Geverifieerd bedrijf
Deze website is door Symantec geverifieerd als legitiem bedrijf.

Transactiebeveiliging
Transacties die op deze site worden uitgevoerd, zijn versleuteld met een geldig Symantec SSL-certificaat
 
Hallo, Ik kan ze gewoon bezoeken met Chrome en de VirusTotal site heeft geen aanmerkingen. Het zou te maken kunnen hebben met een verouderde browser of besturingssysteem.

Heeft u een stiekeme redirect wanneer u bepaalde sites bezoekt? Daarmee bedoel ik browser helpers die omleiden naar andere sites of u dan proberen te volgen. Chrome heeft bij Instellingen en onderaan verder bij Geavanceerd een gereedschap voor het opsporen van schadelijke software. Met AutoRuns kan u eens kijken wat er opstart in de categorie Browsers.

Het kan zijn dat uw systeemtijd net niet accuraat genoeg is voor de certificaten van de ene site maar wel voor de andere. Dan krijg je de melding dat de verbinding niet beveiligd is.
 
Bij mij geven ze allebei een waarschuwing, zowel in Firefox als in Chrome.
De url suggereert een https verbinding te zijn, maar is het niet. Dat is voor mij reden om zo'n website niet te vertrouwen.

Dat Edge en IE geen fout geven verbaast me niets. Beide staan nou niet bepaald bekend om hun kritische benadering van dit soort zaken.
 
Laatst bewerkt:
Mooie boel!

Sinds gisteren merk ik op dat bepaalde vroeger veilige site niet meer veilig zijn in chrome maar wel veilig in
een andere browser op mijn pc zoals microsoft edge of explorer.

srpchulp doet daar nog een schepje boven op. Ik zou zeggen, daar deugt toch helemaal niets van! Zet een raam open en gooi die pc uit het raam. Hoe kun je zo veilig internetbankieren als je nergens op kunt vertrouwen?

Ik ga dan maar af op deze.
 
Ik heb een vermoeden wat er aan de hand is. Ik denk dat de url zelf als veilig bekend staat, maar dat als je de url gebruikt je dan omgeleid wordt alvorens je bij de website terecht komt. Dat omleiden wordt (terecht) door sommige browsers als onveilig gezien.

Dan nog even dit Senso: als ik met Chrome of Firefox naar mijn bank ga krijg ik geen waarschuwing :)
 
Laatst bewerkt:
Nog gekker! Het is bekend dat je niet op URL's in e-mails moet klikken. Maar wie leidt er nu URL's van zelf gemaakte snelkoppelingen om. Dan is het hele gebeuren toch niet meer betrouwbaar! Ik stel voor om op deze praktijken zware gevangenisstraffen te zetten. Minimaal vijf jaar! We moeten dit aanpakken.
 
ik heb de geschiedenis enkele 2 dagen geleden volledig gewist, toen waren bijna site nog steeds onveilig.

Nu zie ik dat de site van moneyou gelukkige wel weer veilig is, die andere van die mailbox niet, maar dit is voorlopig niet echt een probleem omdat het gaat om een aparte mailbox met niet echt persoonlijke info.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan