Traag met verwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anton1975

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2014
Berichten
61
Vandaag is W10 op mijn desktop gezet. Ik vind de pc erg traag, met name het verwerken, dus als ik van een browser naar mail ga en dan naar de verkenner, dan zit er nog al wat tijd voordat ie deze stappen heeft gezet. Ik weet dat ik van de 4 Rammen er 1 mis die defect is (is eruit). Wat kan ik doen om hem sneller te maken, 1 Ram van de huidige erbij plaatsen of een ander soort Ram aanschaffen?

Besturingssysteem
Windows 10 Home 64-bit
Processor
Intel Core i3 550 @ 3.20GHz 85 °C
Clarkdale 32nm Technologie
RAM
3,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Geheugenslots
Totaal geheugenslots 4
Gebruikte geheugenslots 3
Vrije geheugenslots 1
Geheugen
Type DDR3
Grootte 3072 MBytes
Kanalen # Dual
DRAM Frequentie 665,1 MHZ
CAS# Latency (CL) 9 klokken
RAS# naar CAS# vertraging (tRCD) 9 klokken
RAS# Precharge (tRP) 9 klokken
Cyclustijd (tRAS) 24 klokken
Command Rate (CR) 2T
Fysiek geheugen
Geheugengebruik 82 %
Fysiek totaal 2,87 GB
Fysiek beschikbaar 526 MB
Virtueel totaal 6,30 GB
Virtueel beschikbaar 1,53 GB
SPD
Aantal SPD modules 3
Slot #1
Slot #2
Slot #3

Moederbord
Dell Inc. 0C2KJT (CPU 1)
Grafisch
DELL 1702FP (1280x1024@60Hz)
Intel HD Graphics (Dell)
Opslag
931GB Western Digital WDC WD10EZRX-00A8LB0 ATA Device (SATA) 30 °C
Optische schijven
HL-DT-ST DVD+-RW GH50N ATA Device
Geluid
High Definition Audio-apparaat
 
Intel Core i3 550 @ 3.20GHz 85 °C
Is 85 graden de temperatuur? Bij mij gemiddeld 50. In dat geval zit er vast veel stof in het koelelement. Ik meet de temperatuur met Open Hardware Monitor. Een hoge temperatuur kan traagheid verklaren.

Een grafische kaart is de grote Windows versneller. Misschien zijn er nog geen geschikte drivers voor geïnstalleerd. In dat geval scrollen pagina's moeilijker en schuiven vensters slecht. Een on-board grafische chipset heeft ook goede drivers nodig, Windows 10 64 bits. Het plaatsen van een grafische kaart zal de best mogelijke upgrade zijn.

De computer heeft Dual Channel geheugen, dit betekent dat wanneer je het in de BIOS aangeeft, de geheugens tegelijk worden gebruikt. Voorwaarde is wel dat de geheugens de zelfde moeten zijn. Ik zou vier reepjes van 2 Gb plaatsen. 2 van 4 kan ook en 8 Gb is het maximum. In de handleiding staan geen bijzonderheden er over behalve het plaatsen van twee reepjes in de vier banken. Ik heb een pagina met een vraag, juist daar over en de link, die daar wordt genoemd, naar een winkel waar te zien is wat voor geheugen je moet hebben (low density) DDR3 PC3-12800 • CL=11 • Unbuffered • NON-ECC • DDR3-1600 • 1.35V • 256Meg x 64 •.

https://www.dell.com/community/Inspiron-Desktops/Dell-0C2KJT-Motherboard-Ram-upgrade/td-p/6058132

https://eu.crucial.com/eur/en/compatible-upgrade-for/Dell/inspiron-580
 
Laatst bewerkt:
Is 85 graden de temperatuur? Bij mij gemiddeld 50. In dat geval zit er vast veel stof in het koelelement. Ik meet de temperatuur met Open Hardware Monitor. Een hoge temperatuur kan traagheid verklaren.

Een grafische kaart is de grote Windows versneller. Misschien zijn er nog geen geschikte drivers voor geïnstalleerd. In dat geval scrollen pagina's moeilijker en schuiven vensters slecht. Een on-board grafische chipset heeft ook goede drivers nodig, Windows 10 64 bits. Het plaatsen van een grafische kaart zal de best mogelijke upgrade zijn.

De computer heeft Dual Channel geheugen, dit betekent dat wanneer je het in de BIOS aangeeft, de geheugens tegelijk worden gebruikt. Voorwaarde is wel dat de geheugens de zelfde moeten zijn. Ik zou vier reepjes van 2 Gb plaatsen. 2 van 4 kan ook en 8 Gb is het maximum. In de handleiding staan geen bijzonderheden er over behalve het plaatsen van twee reepjes in de vier banken. Ik heb een pagina met een vraag, juist daar over en de link, die daar wordt genoemd, naar een winkel waar te zien is wat voor geheugen je moet hebben (low density) DDR3 PC3-12800 • CL=11 • Unbuffered • NON-ECC • DDR3-1600 • 1.35V • 256Meg x 64 •.

https://www.dell.com/community/Inspiron-Desktops/Dell-0C2KJT-Motherboard-Ram-upgrade/td-p/6058132

https://eu.crucial.com/eur/en/compatible-upgrade-for/Dell/inspiron-580

Ik ben gestart met ... de stofzuiger ;-) Er lag aardig wat stof in en heb de fannetjes lekker laten zoefen.
Kast weer dicht en Open Hardware Monitor zijn werk laten doen.
Hetgeen ik hier wilde plaatsen aan gegevens was niet volledig, even kijken hoe ik dat het beste doe.
 
Laatst bewerkt:
De computer heeft Dual Channel geheugen, dit betekent dat wanneer je het in de BIOS aangeeft, de geheugens tegelijk worden gebruikt. Voorwaarde is wel dat de geheugens de zelfde moeten zijn. Ik zou vier reepjes van 2 Gb plaatsen. 2 van 4 kan ook en 8 Gb is het maximum. In de handleiding staan geen bijzonderheden er over behalve het plaatsen van twee reepjes in de vier banken. Ik heb een pagina met een vraag, juist daar over en de link, die daar wordt genoemd, naar een winkel waar te zien is wat voor geheugen je moet hebben (low density) DDR3 PC3-12800 • CL=11 • Unbuffered • NON-ECC • DDR3-1600 • 1.35V • 256Meg x 64 •.

https://www.dell.com/community/Inspiron-Desktops/Dell-0C2KJT-Motherboard-Ram-upgrade/td-p/6058132

https://eu.crucial.com/eur/en/compatible-upgrade-for/Dell/inspiron-580

Bedankt, nu weet ik aan welk bedrag ik moet denken als ik het wil vervangen. Zeker de moeite waard denk ik.
 
De bijlage is ongeldig en ik denk niet dat ik en iedereen alle bijlagen openen, weet trouwens lang niet alles ervan maar belangrijk is dat de overclock functie (sneller of betere prestaties) in de BIOS niet aan staat. Dan heb je geen last van laag of hoog voltage. Iemand kan dat makkelijk aangezet hebben. Deze handige functie zorgt wel eens voor problemen.

Ventilatoren laten ronddraaien door blazen of zuigen maakt ze wel eens kapot omdat ze dan stroom opwekken. Best is dit maar kort te doen of ze dan tegen te houden. Een kwastje is je beste vriend in ontstoffen. Ik zie hier in de lucht geen enkel stofje maar dat komt dan omdat de computer meestal aan staat want altijd wolken stof bij het schoon blazen ervan. Ik houd de temperaturen alsook de spanning op het moederbord batterijtje in de gaten met Open Hardware Monitor.

Ik ben benieuwd of de andere tips iets opleveren.
 
De bijlage is ongeldig en ik denk niet dat ik en iedereen alle bijlagen openen, weet trouwens lang niet alles ervan maar belangrijk is dat de overclock functie (sneller of betere prestaties) in de BIOS niet aan staat. Dan heb je geen last van laag of hoog voltage. Iemand kan dat makkelijk aangezet hebben. Deze handige functie zorgt wel eens voor problemen.

Ventilatoren laten ronddraaien door blazen of zuigen maakt ze wel eens kapot omdat ze dan stroom opwekken. Best is dit maar kort te doen of ze dan tegen te houden. Een kwastje is je beste vriend in ontstoffen. Ik zie hier in de lucht geen enkel stofje maar dat komt dan omdat de computer meestal aan staat want altijd wolken stof bij het schoon blazen ervan. Ik houd de temperaturen alsook de spanning op het moederbord batterijtje in de gaten met Open Hardware Monitor.

Ik ben benieuwd of de andere tips iets opleveren.

De temperatuur blijft nu ver onder de 50 graden, eerder dat ie onder de 40 graden blijft eigenlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan