excell bestand in zelfwerkend progje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Palmke

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2002
Berichten
20
Hallo beste,

Ik ben bij de Vsk (sportschuttersvereniging) in België en heb de theoretische examenvragen (150 meerkeuzevragen) in een excell bestand gestoken.Nu wil ik kandidaat schutters die file bezorgen, maar niet iedereen heeft geen MS Office. Nu zou ik dat willen maken in een zelfwerkend progje zodat er geen office nodig is.
In welk programma zou ik dat dan best kunnen schrijven of kan iemand mij daar bij helpen.
Indien gewenst kan ik de excell file hier wel posten.
Alvast bedankt en hoop dat het verstaanbaar geschreven is
 
libre office is gratis en kan excel lezen. beter is eventueel het bestand om te zetten naar PDF, wat iedereen wel kan lezen in zijn browser.
 
ja maar in een pdf gaan mijn macro's niet meer werken he.
ik had het graag in een zelfwerkend programma gestoken maar dan zal ik wel moeten leren programmeren vermoed ik.
Enig idee welk een vrij makkelijk programma ik daarvoor zou moeten gebruiken?

bedankt
 
Is Google formulieren iets?
https://www.vernieuwenderwijs.nl/howto5-vragenlijsten-afnemen-met-google-forms/
In deze HowTo gaan we in op Google Forms: een gratis, makkelijk te gebruiken onderdeel van Google Drive waarmee je vragenlijsten (enquêtes) of toetsen kunt maken en afnemen. De uitslag daarvan komt automatisch in excel te staan, waardoor het snel en makkelijk te analyseren is en daarbij je toetsen zelfs automatisch kunt nakijken. Op dit alles wordt ingegaan op de onderstaande post, waarbij we in de bijbehorende video stap-voor-stap laten zien hoe je een vragen toevoegt, verstuurd en de antwoord analyseert.
En dan stuur je de uitslag als pdf door.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan