Aankoop deskop game systeem budget +-900 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

dizzyboy97

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Berichten
400
Beste

Ik ben opzoek naar een Desktop gamesysteem met als een budget van ongeveer 900 euro. Monitor, toetsenbord & andere acessoires niet inbegrepen. De desktop gaat intensief gebruikt worden voor basiszaken zoals : Office, internetten en wat mails. Met als hoofdoeleinde om er regelmatig op te gamen. Wat voormij vooral belangrijk is, is dat de desktop een goede kwalitieit/prijsverhouding heeft. Zo stil moglijk & dat alle games vlot op FullHD kan. Het kan gebeuren dat ik nog games in de toekomst bij ga kopen maar dat moment zal zeer zeldzaam zijn omdat ik me meestal tot de onderstaande games zal beperken.
Lijst van de games : Final Fantasy XIV (specificaties), Final Fantasy XV (specificaties) , Black desert Online (specificaties), Warframe (specificaties)

Zelf dacht ik aan een zelf samengestelde desktop bij dragoncomputer.s Ben verder gegaan op dit model : klik
- Windows ESD licentie
- Zwarte Dragon Azza Onyx 260 X met zijpaneel gehard glass, RGB leds
- Geen extra led fans
- SSD 120gb kingston SataIII V300
- 500gb HDD
- standaard 8GB ram
- extreem stille 700 watt Xilence Performance C 12 cm fan
- extreem stille coolermaster hyper 412 CPU koeler ( of toch voor paar 10 tal eurotjes extra waterkoeler?)
- Multi kaartlezer mag er gerust in, altijd handig
Totaal prijs : 874,94 euro

Kan het beter en wat raden jullie aan/af?

Alvast bedankt
 
Nooit een Xilence voeding nemen, bagger-kwaliteit...Ding heeft geen 80 Plus certificering en de 12V is verdeeld over 2 rails...
120 Gb SSD is ook aan de krappe kant en bij lange na niet de vlotste...
Dragoncomputers heeft op gebied van klantenservice ook geen beste naam, Google is je vriend..

Zou deze guide eens als handleiding nemen, uiteraard kun je alles zelf aanpassen en daarna de prijs corrigeren..
 
Bedankt voor de tips. Reviews van dragoncomputers op tweakers & andere bronnen zagen er positief uit dus ging er vanuit dat het wel een goede plaats zou zijn. Voor de onderdelen die je in het linkje staan hebt op welke plaats kan ik het beste alles bestellen & laten samenstellen? Alternate, Tones of azerty lijken wel prima maar welke is de beste van 3 ?
 
Persoonlijk doe ik regelmatig en al jaren zaken met Azerty ( goede service ) , Megekko en 4Launch, maar ook met AMMS Electronics bijv. en tot nu toe naar alle tevredenheid.
Onder de streep is het verschil op het totale systeem soms een paar tientjes als je alles bij 1 shop besteld maar als je bij 2 of meer shops besteld moet je ook 2x of vaker verzendkosten betalen.
Uiteindelijk maakt het dus allemaal eigenlijk niet veel uit.
Ik bestel bij shops waar ik een goed gevoel bij heb en die in de shop-reviews op Tweakers goed scoort en waar alles uit de setup binnen 2-3 dagen geleverd kan worden.
Dat gaat meestal goed, een enkele keer blijkt een onderdeel wat moeilijker leverbaar.

Wat voor jou van belang is, zeker omdat je met de setup voornamelijk gamed zijn moederbord en voeding, daarop moet je niet bezuinigen.
Het zijn de hoofdzaken voor een stabiel en goed werkend systeem.
Verder is de behuizing en daarmee ook koeling van het geheel een aandachtspunt.
Neem een kast met minimaal 2 kast-ventilatoren, zit er maar 1 in, zet er dan 1 bij voor een goede luchtstroom in de kast en uiteraard een goede processor-koeler.
Voor een game-setup volstaat de ( meestal ) meegeleverde standaard koeler niet.
Daarnaast is het denk ik zinvol om op te merken dat je je niet blind moet staren op het aantal processor-cores nu de 6-cores volop verkrijgbaar zijn.
Een 4-core presteert in-game niet slechter als een 6-core maar is wel goedkoper, de meeste games maken toch geen gebruik van zoveel cores, in elk geval geen 6.

Processor-keuze is aan jezelf, prijstechnisch is de AMD Ryzen interessant maar over het geheel liggen de prestaties van een Intel vaak net even iets hoger maar daar betaal je dan ook voor.

Doe er je voordeel mee en uiteraard kun je een voorlopige setup altijd ter controle / beoordeling voorleggen.
Er zijn voldoende helpers op het forum die er veel van weten en mogelijk dingen zien die anders / beter kunnen.
Succes :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Verdergaan op het azerty winkelmandje van Lange pier en het advies van de ventilatoren heb ik nog een vraagje over de case. Deze heb ik omgeruild voor een : Cooler MasterBox Lite 5 . Er staat duidelijk bij als minpuntje dat de ventilators er niet worden bijgeleverd. Welke ventilators + ledverlichting voor de voorkant kan ik beste nemen wat heb keuze tussen 120mm & 140mm? Deze gewoon 3 maal toevoegen? klik
 
Laatst bewerkt:
Koelsysteem Voorkant : 3 x 120 mm of 2 x 140 mm (0 geïnstalleerd)
Achterzijde : 1 x 120 mm (1 x 120 mm fan geïnstalleerd)
Of 2 x 140 of 3x 120 maar 1 x 140 als intake is al voldoende maar als je bink blink mooi vind......
 
Inderdaad, 1x 140 mm zou mijn keuze zijn. Door de grotere diameter kan deze langzamer draaien om dezelfde luchtverplaatsing te realiseren en hoe minder toeren, hoe stiller.
Verlichting is jouw keuze, mij boeit het niet, zie er toch geen moer van als ik op het scherm kijk...
 
Ik heb die vorige ventilators weggelaten en gewoon x1 coolermaster masterfan pro 140 air flow toegevoegd zoals aangeraden. Dus nu zou deze samenstelling volledig assemblage klaar moeten zijn?
Gewoon eventjes ter controle :)
 
Doen, geef wel aan of alles compatible is bij de technische dienst, neem aan van wel maar toch, en je Windows?
 
Wat de windows 10 betreft ga ik ergens anders aankopen. Dan is hierbij de vraag opgelost. Bedankt voor de hulp iedereen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan