Vastloper na SP1 install.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
608
zie ook andere bericht post van iemand met SP1 probleem

nu Heb een SSD gekocht, Kingston 120 GB en via XP Win7 geïnstalleerd.
Dat werkte snel en goed, ook opstarten, tot windhoos kwam met beveiligings updates en SP1.
Daarna loopt hij vast bij aanzetten met de melding : Schijffout, druk een toets.
Toets drukken helpt niet
Alleen F9, boot. Daarna (met een draadloos logipech toetsenbord, want bluetoot keybord ziet hij niet) met de hand de boot device kiezen:
harddisk, daarna lukt het weer. :evil:

Virus scanner avast komt daarna ook met probleem, dat de pc niet goed geconfigureerd zou zijn.
 
Merkwaardig dat het weer met een beveiligingsupdate komt? met Windows kan ik dat wel verwachten, maar niet met een windhoos.

Anyway....
Het kan zijn dat er in je bootsector een bitje is omgeflipt? Kan je vanuit de setup naar de herstelconsole gaan en eens fixmbr en fixboot proberen?
 
Heb vanaf de upgrade dvd de herstel gestart, die heeft wat gevonden. Partitie was niet te vinden, volgens melding. Hij is nu aan het repareren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb je vraag uit het sticky topic (7 jaar oud) verplaatst naar hier en dat topic gesloten.
Succes verder met je vraag.
 
opgelost

Het lijkt opgelost, hij start weer door. Ik wacht nog even met sluiten van dit topic. Ben nu aan het installeren. Ik krijg nu 201 updates, deels van vermoedelijk oude software, als .NET framework 3 en 4 versies.


Explorer 11 ge disabled. scheelt 51 MB update.

De SSD is maar 120 GB, zit dus zo vol.
 
Laatst bewerkt:
Vermoedelijk heeft u nog de oude HD.
Gebruik die als tweede opslag en verplaats alle Mijn documenten etc. naar die HD zodat alleen nog maar windows en wat software op de 120GB SSD staat. Dan is 120GB ruim voldoende.
Als u gebruik maakt van grote softwarepakketten, zoals bijv een game, herinstalleer die dan op die HD

Op mijn Win10 64-bit prof PC doe ik dat ook en wordt er maar 42GB op die SSD gebruikt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt opgelost,...............
Explorer 11 ge disabled. scheelt 51 MB update. De SSD is maar 120 GB, zit dus zo vol.
Mooi..
Die 51 MB doet het niet alleen... Bij intensief gebruik is voor een SSD 120 GB vaak krap als je minimaal 25-30% vrije ruimte wilt houden om de zgn wear (slijtage) van de SSD te minimaliseren. Als je maar een paar GB overhoudt wordt deze ruimte zeer vaak door tijdelijke bestanden overschreven.
Een 256GB SSD kost iets meer, maar verre van het dubbele. (te vaak voorbij gekomen om de prijzen er weer bij de zetten, kijk zelf bij Tweakers pricewatch)
 
Merkwaardig dat het weer met een beveiligingsupdate komt? met Windows kan ik dat wel verwachten, maar niet met een windhoos.

Anyway....
Het kan zijn dat er in je bootsector een bitje is omgeflipt? Kan je vanuit de setup naar de herstelconsole gaan en eens fixmbr en fixboot proberen?

In herstelconsole (fixmbr en fixboot lijken dos commando`s ) gaat WIN direct files uitpakken en kom ik niet bij de dos prompt.
 
Hoe kom ik met dit systeem in de command line mode? Lukt niet via de officiële upgrade schijf. Ik wil fixboot of dat andere doen, wat werd aangeraden. Systeem komt na een paar updates weer met de foutmelding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan