Laserprinter kopen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikik

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2017
Berichten
125
Hey Hey,

Heeft iemand advies over welke printer te kopen?
Ik druk maandelijks 500-1000 pagina's af.
Ik maak er enkel gebruik van om jaarrekeningen af te drukken ( zwart- wit).
Moet dus zeker en vast geen fancy printer zijn.

Ik ben gewoon op zoek naar een prijs kwaliteit model.
Ik heb verstaan dat producten geld verliezen op de verkoop van de printer.
Maar, dat ze goed verdienen met de verkoop van de inktpatronen.

Vandaar dat de prijs van inktpatronen wel van enig belang is denk ik?

Ik vermoed dat dit een laserprinter is.

Iemand advies?
 
Laserprinter met tonercartridge. Zwart. Heb je maar één cartridge nodig. Vaak goed voor 2500 pagina's. Helemaal afhankelijk van de hoeveelheid tekst etc. Ik doe er vaak veel langer mee. Nadeel van HP is dat ze niet afstemmen/samenwerken met Microsoft en elkaar voortdurend de schuld geven als een printer/scanner niet meer werkt. Als klant heb je het nakijken.
 
Ik heb mezelf een jaar of 6 geleden deze Brother laserprinter gekocht voor € 108 incl. verzendkosten.
Ding is snel, heeft een UTP netwerkaansluiting ( draait hier dus als netwerkprinter ) en is goedkoop in gebruik.
Ik heb vorig jaar een nieuwe toner-cardridge aangeschaft voor € 33,50 incl. verzendkosten, goed voor ik meen 2200 pagina's....

Mijn model is niet meer verkrijgbaar maar er zijn legio alternatieven, met netwerk-aansluiting of WiFi voor ongeveer dezelfde prijs en met dezelfde functies / opties.
Ideaal ding, als'ie morgen stuk gaat koop ik direct een nieuwe...:thumb:
 
Ben ook een Brother of Kyocera liefhebber en koop dan wat op dat moment de beste keuze is.
Beiden printen meestal prima en hebben vaak de grootste toner kit, minimaal 2500 maar soms ook wel groter.
Als de prijs van de printer en de toner redelijk is, kom je op een nette/lage prijs per afdruk terecht.


Ik had eerst alleen een laserprinter maar omdat vorig jaar de Brother MFC-L2720DW maar iets duurder was heb ik die toch gekocht, geen moment spijt van gehad. Is nu maar amper nog te koop en nu te duur.. Dus vervanger zoeken.
Vooral dat het ook een kopieermachine is, is super handig. In inscannen is er fijn.
En dubbeldzijdig voor veel functies tav afrdrukken, hier wrs niet belangrijk

Je zoekt alleen afdrukken, maar wellicht toch nuttig om het iig te weten.


Aantal Artikelnummer Omschrijving PrijsTotaal
1832802 Brother MFC-L2720DW all-in-one netwerk laserprinter zwart-wit met WiFi (4 in 1) € 176.50 € 176.50
 
Ik heb een brother HL-2030 van zeker 10 jaar oud. Ik print nog steeds met de eerste cartridge, want ik print niet zoveel als jij :). De nieuwere generatie, welke nog steeds rond de 100 euro kost, lijkt mij een goede optie. Ik raad mijn vrienden iig een Brother aan. En mijn broer ook :)
 
En mijn broer ook.
Is rikik jouw broer?
Hoe werd SjonR zo rijk?
Ik print nog steeds met de eerste cartridge.
Dat is wel heel slecht voor de economie!

Die lijst van Brother is veel te uitgebreid. Lastig om een keuze te maken.
 
Valt reuze mee hoor, met een max. prijs van € 140 is het te overzien.
Ding hoeft uiteraard alleen te printen in zwart...WiFi of UTP is makkelijk maar , naar ik begreep, niet noodzakelijk.
Als je daarop filtert blijft dit lijstje over...
 
Neem ook de verschillen in de toner kits mee in het prijsvergelijk bijv over een periode van 5 of 10 jaar.
Zet dan van de kale printer en de All-in-one van beiden de duurste en de goedkoopste naast elkaar en vergelijk dan de prijs incl inktverbruikskosten.
Eventueel neem je er nog een mee met goede recensies. Of alleen obv de goede recensies.

Heb nog heel lang een Brother 1430L gehad, we hebben hem gebruikt tot het irritant werd, anders hadden we hem nog gehad.
Met Kyocera moet je in de aanschaf wat meer geluk hebben qua prijs, die ligt standaard hoger dan de Brother, maar ze printen super. Meer dan 10 j gehad, ca 40.000 prints mee gemaakt, de selenoiden gingen stuk en ik had te weinig tijd om het zelf te repareren, is nogal een klus... jammer dus.
 
Ik lees hier over goedkope Laser printers van Brother, ik heb een keer eentje gewonnen en het drukte mooi af maar het bovenste van de pagina was licht omgekruld. Totaal onbruikbaar is dat volgens mij. Goedkope laserprinters hebben ook vaak kleine cartridges. Meegeleverde cartridges zullen slechts een lepel of hooguit twee toner bevatten.

Voor jaarrekeningen en beleidsstukken in dergelijke aantallen, zal de printer zeker dubbelzijdig moeten afdrukken. Bovendien leest een stuk niet prettig met telkens lege linkerkanten. Het is dan aan te raden om dikker papier te kopen dan 80 gram. Het papier wordt nogal warm. Ik bedruk de achterkant altijd een volgende keer anders lukt het mij niet. Houdt de ventilatie opening vrij van stof dus let op waar deze zit. Bij te weinig ventilatie worden mijn afdrukken slordig, bijvoorbeeld met spetters en herhaling en het papier donker.

De kwaliteit van de toner speelt een rol. HP heeft vaak cartridges die de eerste 1.000 pagina's de letters te dun afdrukken, heel ergerlijk is dat en de kleur is wel eens wat te grijs. Mijn HP heeft bij een nieuwe cartridge geen moeite met afbeeldingen maar later zijn foto's verticaal gestreept en daardoor niet om aan te zien.

Kijk eens op YouTube en lees reviews of commentaren wanneer je een printer gevonden hebt. Rekening houdende met onze ervaringen.
 
Goede punten, daarom viel mijn keuze obv recensies op deze:
..vorig jaar de Brother MFC-L2720DW maar iets duurder was heb ik die toch gekocht, geen moment spijt van gehad. Is nu maar amper nog te koop en nu te duur.. Dus vervanger zoeken..

Daarom noemde ik al
Of alleen obv de goede recensies.
...

Alleen maar op prijs afgaan is wat je er van kwaliteit van wenst/verwacht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan