Krijg de bodem van Thinkpad X250 niet los

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
941
Raar probleem. Ik wil de hdd vervangen door een ssd, maar ik krijg de bodem niet los. Ja, alle acht schroeven zitten wiebelend los, dus daar ben ik er geen vergeten. Verder kan ik de bodem overal losklikken, behalve op de rechter bovenhoek (de kant waar het kabelgaatje zit en de aan/uit knop). Zo'n beetje vanaf het scharnier tot de ethernetpoort kan ik er een nagel tussen krijgen, maar dan houdt het op. De linker bovenhoek komt wel helemaal los (net als de rest) en bij die hoek zitten geen clips of iets anders, dus rechts zou dat dan ook zo zijn. Heb er ook flink kracht op gezet, maar eerder breekt de boel dan dat het loskomt, vrees ik. Ik heb vaker X250's probleemloos geopend om geheugen te upgraden en daarbij gebruik ik altijd het filmpje van Lenovo 'how to replace hdd X250'. Op dat filmpje begint iemand met openen op de hoek die bij mij niet los wil. Hoe los ik dit op.
 
De batterij is er vanaf genomen? Het enige dat ik dan nog kan verzinnen is aan het schroefje blijven draaien terwijl het paneel zo rechtstandig mogelijk omhoog wordt bewogen.
 
Ja, de externe batterij is er af. Alle schroefjes zitten zo los dat je ze omhoog kunt wiebelen (ze zijn geborgd, dus moeten wel losgedraaid, maar er niet helemaal uitgehaald). Ik zat nog te denken of een verbogen clipje de boosdoener kan zijn, maar volgens mij zit op de hoeken geen clipje, althans niet op de drie hoeken die wel los komen. Raadsel dus.
 
Ik zie in beide links niets bijzonders wat het openen in de weg staat. Alleen staat bij een link dat de bodem vastzit met 7 clips, maar op de afbeelding van de andere link kom ik op het dubbele en dat lijkt me ook logischer. Maar krijg hem nog steeds niet open op die ene hoek.
 
De tekst daar spreekt van een gitaar plectrum, een puntig stukje hardplastic, wat je zou kunnen gebruiken om de tabs te bewegen. Als het de laatste tab is dan is de hoek waaronder gewerkt wordt waarschijnlijk niet meer optimaal. De bodem moet zo veel mogelijk in lijn blijven met de behuizing.

Kan je iets zien wanneer je met een klein LED lampje in de laptop of juist van buiten langs de rand schijnt? Bij mij is dat vaak verduidelijkend.

Een andere keer verder gaan is al geprobeerd, vraag een persoon die handig is om een poging te doen.
 
Afgelopen dagen wat andere zaken moeten afhandelen waarbij ik de laptop niet kon missen (in geval ik de boel zou mollen). Ik ga deze week een nieuwe poging wagen met een plectrum. Heb er wel een paar liggen. Anders ook Thinkpad service eens bellen. Er zit nog garantie op en zo'n ding moet normaal open kunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan