Wat voor router heb ik nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickvd

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2014
Berichten
103
hallo allemaal,

Ik heb misschien een lastige vraag. Mijn vraag is als volgt.

Ik woon Anti-kraak en beschik niet over een aansluiting voor een modem. ik heb ook een PS4 en verbind die met mijn mobiele hotspot (samsung s7) er is ook een wifi vanuit het anti-kraak pand maar dat is tergend langzaam en tijdens het gamen knalt dit er telkens uit. Via hotspot heb ik ook een NAT Type 3 verbinding en dit is niet ideaal voor het gamen. Dit wil ik graag naar een NAT Type 2 hebben. Nu heb ik op internet de Netgear Nighthawk gezien en met die router kan ik verbinden met een mobiele hotspot en in de router een ethernet kabel in stoppen en dan in de PS4. volgens mij heb ik dan ook een NAT Type 2 verbinding. alleen het grote minpunt van de router was de prijs. ik betaal dan ongeveer 320 euro en dat vind ik erg veel geld.
Nu heb ik ook MiFi routers gezien waar een sim kaart in kan. Kan ik dan een sim only abonnement aanschaffen met onbeperkt internet en die erin stoppen en dan ook de PS4 via de kabel aansluiten en een NAT Type 4 verbinding krijgen?

Weet iemand wat ik het beste kan doen en ook niet al te duur voor mijn portemonnee?

Alvast bedankt!

Nick
 
Beste Nick, onderlaatst was ik bij T-Mobile, en heb ik een kastje gezien waar inderdaad gewoon een simkaart in kan.
Je kunt dan bijvoorbeeld een Simonly Onbeperkt internet abonnement nemen, en deze gebruiken als router.
Hoe deze precies heet, weet ik niet meer.
Hij functioneert zeg maar als ''hotspot'' dus ik denk dat dat wel moet werken.

Groet, HH.
 
Hoi HH.

bedankt voor je reactie! Ik zoek eigenlijk iets van bol.com want ik heb nog een hele hoop waardebonnen liggen die ik kan gebruiken. Weet je toevallig of een MiFi router wel beschikt over een IP adres zodat ik een NAT Type 2 verbinding kan krijgen op mijn PS4?

Nick
 
Beste Nick, ik denk dat er op bol.com wel een mogelijkheid is.
Ik heb zitten googlen, en vond het een en ander, waaronder bijvoorbeeld een kastje die tot wel 32 verbindingen aan kan, dus dit moet prima werken voor jou playstation, en zelfs als wifi voor jou telefoon.

Is dit wat je zoekt?

Groet, HH.
 
Ja zoiets wel ja. Ik had ook al het een en ander gevonden alleen moet er een ethernet kabel in kunnen en het verhaal met NAT Type 2 moet zeker lukken. Anders is het natuurlijk zonde van t geld, want dat is de hoofdreden.
 
Aparte simkaart + internet onbeperkt kost.... ??? per maand En dat x12 per jaar .... ?
Dat komt dan bij jou huidige telefoon kosten bij op...
Dan kun je vast een prima router oid voor nemen.... of een access point. Iig een type dat jouw mobiele wifi kan oppikken en via een ethernet kabel aan jouw systeem door kan geven.

Ik heb totaal geen verstand van PS4 en zo, maar ik vond dit, dat je de NAT-type instelling gewoon in je PS4 kunt aanpassen...
Dan hoef je niet moeilijk te doen en zou je huidige mobiel als hotspot kunnen dienen.
Dan alleen een kastje uitzoeken die jou de kabel verbinding levert.
Is er geen kabeltje die jouw mobiel rechtstreeks internet laat geven aan de PS4? Kijk eens of dat mogelijk is.


https://www.pu.nl/artikelen/feature/sneller-gamen-stel-je-je-ps4-in-op-het-juiste-nat-type/
 
kijk eens bij deze routers.
https://www.mobielverbinden.nl/4g-modem-routers/cid=4869
die zijn te gebruiken met een simkaart, zelf gebruik ik een mifi modem waar je draadloos op kunt aanmelden.(huawei)
Hierin zit een datakaart van vodafone met een gebruik van 12Gb per maand maar kijk dan eens bij simonly die hebben ook leuke aanbiedingen en dan alleen voor internet.
er zijn mogelijkheden voldoende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan