Pc accepteert maar een ram stick.

Status
Niet open voor verdere reacties.

youriwannet

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2014
Berichten
198
Na veel gedoe met mijn computer is het probleem als volgt. De pc start alleen op met een stickje in Dim slot A2. Doe ik een reepje in een ander slot accepteert ie het niet ook als ik er een reepje bij zet. Alle reepjes zijn getest en werken. Rct ram gereset maar geeft geen verschil. Wie kan mij helpen.

Specs:
Mobo: Asus H81 Gamer.
CPU: Intel I5 4590.
GPU: Gigabyte Gtx960 4Gb.
RAM: Cosair Vengeance 4Gb 1600MHz.
SSD: Kinkston Hyperx Savage 120Gb.
HDD: Seageate baracuda 1TB.
PSU: Cosair CM550T.
CPU Cooler: Rejintek Triton.

Bij voorbaat dank. :thumb:

Mvg,
Youri Wannet
 
Laatst bewerkt:
Dat kan, als je 1 reepje (single sided) gebruikt komt die in dimm a2
Gebruik je er 2 (double sided) dan komt ie in dimm a2 en dimm b2.
Let op, ondersteund alleen non ecc geheugen!!!!!

Staat zo in de manual hoofdstuk 1 pagina 7.
 
Gewoon uit nieuwsgierigheid: welke BIOS/versie zit er in het bord..?
 
@Jackall Ja dat snap ik maar ookal plaats ik een reepje erbij in het juiste slot komt ie in een soort reboot loop waar die niet uit gaat. Alleen slot A2 accepteert een reepje.
Bios versie is: 0505 x64

Mvg,
Youri Wannet
 
Laatst bewerkt:
Heb je gecontroleerd of jouw ram op de QVL-lijst van het moederbord vermeld staan..?
Nieuwere BIOS als die 0505 is er niet, dus dat houdt op, je zou hooguit kunnen proberen deze opnieuw te flashen.
 
Welk geheugen hebben we het over? Het geheugen werkt alleen in a2? als je maar een reepje hebt, werkt het niet in A1, B1 en B2?

Hoewel A2 het "recommended" memory slot is, hoort geheugen volgens de spec te werken in elk slot, of in ieder geval B2. Als dat echt niet wil is er een slot defect of de memory controller in je intel chip.
 
Ram module staat ertussen en word ondersteund.
CML8GX3M2A 1600C9

@wampier Het moederbord accepteert alleen een ram stick in Dimm_A2. Dan start de pc op. Doe ik een reepje in een ander slot of er een reepje bij zetten dan komt ie in een reboot loop en start ie niet meer op. Geen opstart piepje, niks.

Mvg
Youri Wannet
 
Laatst bewerkt:
Knipsel.JPG

Op de volgende pagina staan nog meer aanwijzingen zoals: This motherboard does not support DIMMs made up of 512Mb (64 MB) chips or less.

https://www.manualslib.com/manual/868569/Asus-H81-Gamer.html?page=16#manual

Na plaatsen van een goede batterij de BIOS eerst opslaan met standaard waarden. Selecteer in de BIOS eerst géén Dual Channel en geen overclock functies. Voor Dual Channel moeten de bankjes trouwens gelijke geheugens bevatten. De UEFI BIOS versie moet geschikt zijn voor het gebruikte besturingsysteem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan