Draadloos netwerk met beperkte toegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thrillseeker

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2002
Berichten
74
Dag iedereen,

Ik heb sinds een jaar een nieuwe laptop. Vanaf het begin ondervind ik een vervelend probleem: Wanneer de laptop pas opgestart is, wordt het draadloos netwerk hier thuis onmiddellijk gevonden. Maar wanneer er verbinding gemaakt wordt krijg ik altijd eerst de melding dat er slechts beperkte toegang is. Na enkele minuten gaat het probleem vanzelf over, en kan ik wel probleemloos op internet gaan. Maar dit is natuurlijk wel vervelend omdat de laptop snel opstart met de SSD schijf, maar ik dan toch een 3 à 4 minuten moet wachten om het internet te kunnen gebruiken.

We hebben hier thuis een draadloze router van het Belgische Telenet. Ik heb ook nog een desktop pc (Windows 10) die met een usb-ontvanger draadloos online gaat, en dit probleem helemaal niet heeft. Ook andere toestellen kunnen probleemloos draadloos verbinden.

Wat ik eerlijk gezegd nog niet getest heb is mijn laptop gebruiken op een ander draadloos netwerk.

Ik heb dit probleem al gegoogled en ik vind veel gelijkaardige verhalen maar geen oplossing. Ik heb de netwerkadapter al opnieuw proberen te installeren, IPv4 en 6 uitgeschakeld, de modem gereset, ... zonder resultaat.

Opvallend is wel dat dit probleem zich enkel voordoet als de laptop opstart na volledig uitgeschakeld te zijn. Vanuit standby of de slaapstand kan ik altijd onmiddellijk verbinding maken met het draadloos netwerk.

Gegevens van mijn laptop:

HP Probook 450 G3 W4P26EA
Windows 7 professional service pack 1

netwerkadapter: Intel Dual Band Wireless AC3165


Is er iemand die raad weet? Alvast bedankt!
 
als eens geprobeerd de USB stick van de andere computer in te steken en kijken of het hiermee sneller gaat? mogelijk is er een driver probleem of een conflict met andere hardware
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan