Vreemd beeld met blauwe lichten in films en series

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muchacho NL

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2006
Berichten
627
Ik heb geen idee of ik het goede plekje hiervoor heb, zo niet verzoek ik de mods om dit naar de juiste kant te verplaatsen.

Sinds een tijdje (ik heb geen idee meer wanneer precies) heb ik last van oververzadiging of overdreven aanwezigheid van blauwe lampen in films en series.
Ze zijn onnatuurlijk overdreven aanwezig en doen daardoor erg nep aan.

Bijgevoegd een voorbeeld, daar het alleen zo heftig is met blauwe lampjes.

eiElwmN.png


Het lijkt wel of alleen de blauwe verlichting rechtstreeks in de camera schijnen, bij een sirene op de achtergrond zijn de blauwe cirkels beeldvullende strepen.
Het valt me ook op dat dit alleen bij Netflix voorkomt, niet bij het afspelen van Blu-ray discs (PowerDVD) of mediabestanden (VLC Mediaplayer)

Mijn vraag is: is dit nu iets van Netflix, of is het een instelling in mijn browser?
 
Heb je misschien een AMD kaart?

Known Issues
Netflix playback through a web browser may experience corruption or hangs when using multi GPU enabled system configurations with Radeon RX 400 series or Radeon RX 500 series graphics products.

Bron.
 
Ik heb inderdaad een R7 260x RoyalKing van Club3D.
Echter speelt dit probleem al minimaal vanaf versie 17.12.1

EDIT: Net de desktop app geprobeerd, zelfde probleem.

EDIT2: Zojuist op mijn telefoon hetzelfde stukje bekeken... omdat het een ander schermtype is is het wat minder, maar ook overduidelijk aanwezig.

Dit is dus klaarblijkelijk een Netflix dingetje.
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen heb ik enkele andere series en films gekeken, maar daar was het weer stukken minder of zelfs helemaal afwezig.

Zojuist weer gezien, maar dit keer met een MKV... waarbij de vorige MKV wel weer prima werkt.
Het lijkt dus niet op een Netflix ding, en óók niet op een AMD ding, want dan zou het met élke film/serie gebeuren.

Iemand nog een idee?
 

Bijlagen

  • screen.jpg
    screen.jpg
    394,3 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan