Ontvangst wifi in gesloten caravan slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
We hebben 2 licenties gekocht voor toegang tot internet via campingwifi. Zolang we buiten zitten of binnen met de caravandeur geopend gaat t goed, zowel met telefoon als laptop.
Echter gaat de deur dicht dan is meteen de verbinding weg.
Thuis hebben we een Wi-Fi repeater (plm 20,-) via het stopcontact. Is zoiets te gebruiken, door bijvoorbeeld in de voortent in een stekkerdoos te hangen? Of is dat niet geschikt hiervoor? Oftewel hoe krijgen we de wifi binnen in onze goedgeisoleerde caravan?
 
Hoe is het signaal momenteel buiten de deur? Je kan proberen een extender daar op te hangen, maar het zorgt wel voor snelheidsverlies.
 
Buiten de deur cq in de voortent 3 streepjes.
In de caravan met de deur open 1-2 streepjes
Met de deur dicht 0 streepjes.

Wat zouden we moeten kopen en waar te zetten/hangen?
Snelheidsverlies zal niet ergzijn. Wanneer zouden we dat merken?
 
Laatst bewerkt:
Waarom probeer je het niet gewoon...en test je de thuis-repeater ff op de camping uit.... OK? Laten hangen+ nieuwe kopen of telkens heen/terug nemen... de keuze is aan... juist...;)
 
Thuis hebben we een Wi-Fi repeater (plm 20,-) via het stopcontact. Is zoiets te gebruiken, door bijvoorbeeld in de voortent in een stekkerdoos te hangen? Of is dat niet geschikt hiervoor? ?
Dus dit klopt al niet meer? Immers alleen op de camping....
Wij helpers zijn wel blij met correcte info...:eek: had meteen een ander advies gegeven...:cool:
 
Laatst bewerkt:
Jawel dat klopt wel hoir, we hadden thuis een "repeater" in het stopcontact. Dat is het enige wat ik ken. Maar of dat geschikt is in deze situatie? Hier is sprake van campingwifi, staat een paal buiten.
Die vraag blijft dus hetzelfde.
 
Jawel, maar als nu pas blijkt dat ie in de opslag ligt....
Dan dan kan ik nu pas het advies geven... Als het thuis werkte... koop je voor 2 tientjes er toch een zelfde bij....
Immers je kunt hem niet meer meenemen van thuis, want mijn 1e maar "verkeerde" advies was....dus ;)
 
Laatst bewerkt:
Als dat 20 euro type thuis goed werkt.. dan lijkt dat een "voordelige keuze" zoals de CB dat noemt.....:D
 
Dank voor jullie reacties.
Rest voor mijn duidelijkheid nog deze vraag:
Wat is het verschil tussen:
Repeater
Extender
Die van mij was een simpel dingetje van de aldi voor nog geen 20,-. Philiep noemt er een die 169,- is. Dat hoeft dan ook weer niet maar roept de vraag op waar ik op moet letten, wat maakt t verschil?

En blijft de vraag waar ik deze moet plaatsen? Want als t buiten of in de voortent moet (condens) zal ie al waterdicht moeten zijn.
 
https://www.startpagina.nl/v/comput...862/verschil-tussen-router-expander-repeater/
Het beste antwoord
Een router is een apparaat dat de communicatie tussen twee netwerken verzorgt (dus niet alleen met het internet).
Een repeater is een apparaat dat een signaal (versterkt) doorgeeft, zodat het effectieve bereik van (b.v.) een router vergroot wordt.
Expander is een andere naam voor een repeater, met name gebruikt bij wifi(draadloos netwerk)-repeaters.



En blijft de vraag waar ik deze moet plaatsen? Want als t buiten of in de voortent moet (condens) zal ie al waterdicht moeten zijn.
Plastic verzwakt amper het signaal, dus goed in een (mooie) transparante (? als je dat zou willen, kun je zien of er condens komt) zak verpakken, waarvan de snoeren zo opgehangen zijn dat er geen water langs kan sijpelen de zak in..... Goed de sluiting aftapen. Het plastic moet een beetje dik zijn zodat het geen vocht doorlaat.
Voor de zekerheid kun er nog een jute zakje met super droge rijst, of een "silica korrels" droog zakje (zitten vaker bij apparaten) in doen, die vreten restantjes vocht weg en na een jaar vervang je ze...
Heb je ook nog wat te doen op de camping... ;)
 
Als TS iets anders wilt doen op de camping:p:d
Die van mij hangt al een tweetal jaren buiten in weer en wind. (ik bedoel het witte bakje:cool:) en dan via utp kabel naar binnen naar het stroomblokje in het stopcontact.
Dit staat op de website en het klopt.
Hang hem buiten op dankzij de IP65 weerbestendige behuizing.
Neen, ik heb geen aandelen.:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Een goede plastic zak/tape/droogzakje eventueel en wat handigheid.. is velen malen goedkoper icm dat 20 euro doosje en levert ook een IP65 niveau op....:D

Ieder moet zelf kiezen... die betaalt ... bepaalt....:cool:
 
Laatst bewerkt:
Niet iedereen heeft nl 169 euro (toch?) klaar liggen voor zoiets.... dat klopt ook..
Ons advies moet maatwerk zijn waar het gewenst is, uit de opening blijkt dat het thuis ook met eentje van 20 euro ging... met een Daihatsu Cuore kom je ook overal... daar heb je geen Lexus voor nodig.. de duurdere telg van die Japanse "club"...

We hebben wel vergeten te vragen wat het budget ervoor was...:eek:
Ik vermoed dat het korter bij de 20 dan de 169 euro ligt...:thumb:

Als je het 2x beweert.... dan lijkt het haast niet meer.... ;)
 
Haha interessante berichten ��
Budget zo'n 30 euro. En als t voor minder kan natuurlijk prima. 169,- is geen optie...

Overigens, ik hoef dan toch niks met UTP kabel te doen?
Gewoon ontvanger in de voortent in een stekkerdoos hsngen, dacht ik. En dan gaat ie zenden door de caravanwand heen?
Screenshot_20180507-225243_Samsung Internet.jpg kijk, deze had ik thuis.
 
Laatst bewerkt:
Tsja...
Repeater gekocht. Maar dan komt t waar ik niet op bedacht was:
De repeater vraagt niet om gebr.naam en ww die ik van de receptie heb ontvangen... nee om die gegevens van de router om de repeater daar aan te kunnen koppelen!!! En nu? Die krijg ik vast niet van de beheerder...
 
Die doet exact hetzelfde als je het thuis doet dus...
Proberen te krijgen?
Laat het hem invullen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan