Guest access heeft geen internet toegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Solaris

Verenigingslid
Lid geworden
1 jul 2004
Berichten
1.445
Hallo,
Ik zit met een hardnekkig probleem... Als ik op de router Guest Access aan zet dan heb ik wel wifi verbinding met de router ( en dus met het lokale netwerk), maar internet is niet beschikbaar.
Ik heb het ingesteld als geadviseerd door mijn provider, maar waarom ik mijn gasten niet op internet kan laten surfen is niet duidelijk.
De feiten: Mijn provider is XS4ALL, en (dus) heb ik een Fritz!box 7360 en een 7340, beide met het zelfde probleem.
Op de xs4all site staat een instructie met screenshots over hoe guest access is op te zetten, wat zich overigens vanzelf wijst, en dat geeft slechts verbinding met de Fritz!box.
Xs4all heeft (nog) niet gereageerd op mijn vraag om hulp, dus probeer ik het via Helpmij ook maar.
Wie weet raad? :)

Solaris
 
Dag iEscape,

Dank voor het meedenken. En de pagina waarnaar je verwijst.
En ja dat komt bijna letterlijk overeen met wat de provider er over zegt.
Logisch gesproken verwachtte ik ook dat er dan gast-toegang tot internet zou zijn.
Maar bij mij wordt er wel een verbinding met de FB router gemaakt, maar vandaar internet op... niet dus.
Ik denk dat ik "alles" open heb gezet, ook de tijden etc.
Daarom weet ik het ff niet meer. Ik zie vast wat over het hoofd, waardoor mijn gasten wel het lokale netwerk op zouden kunnen (wat ik dus niet wil, al staat het nu wel open, de gasten zijn inmiddels al weer vertrokken:)), maar niet het www op.
En om de router naar fabrieksinstellingen te resetten, tsja waarom een verder goed werkend apparaat opnieuw instellen als dat niet hoeft?
Dus... wie heeft een hint?
 
Maar bij mij wordt er wel een verbinding met de FB router gemaakt, maar vandaar internet op... niet dus.
Even brainstormen:
Misschien een rare vraag: hoeveel (vaste) apparaten hebben (reeds) draadloos toegang op internet bij jou thuis?
Conform de handleiding -> bladzijde 131: kunnen maximaal 6 draadloze apparaten worden aangemeld.
Wellicht waren de gasten-apparaten nummer 7 enz.?


Jammer dat je nog geen reactie/antwoord hebt gekregen van XS4ALL.
p.s. Ik ken geen Fritzbox router, gebruik zelf een eenvoudige Linksys router, waar ik voor gasten alleen Aan of Uit moet schakelen, en het wachtwoord voor de gasten is niet hetzelfde als mijn Wi-Fi wachtwoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan