Back-up terug met Easeus

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.413
Hallo,
Ik heb een back-up van mijn C-schijf gemaakt met Easeus.
Nu krijg ik mijn laptop niet meer opgestart.
Hoe kan ik de back-up terugzetten?
 
Normaal heb je een recovery disk/herstel schijf met dit programma gemaakt. Sluit alle externe HDD's aan waar op de back-ups staan en start op met de herstelschijf in de lade. Je moet booten vanaf de cd dus in de BIOS de volgorde wijzigen. Bij mij is dat tijdens het opstarten druk F11 bootvolgorde op CD instellen en zie scherm snel toets drukken om van cd te starten. De rest wijst zich dan van zelf.
 
Die schijf heb ik ook en via de bios opgestart, maar dan wordt het voor mij een abakadabra. De backup staat op h en moet naar c. Hoe moet ik verder?
 
Dat zou moeten worden aangegeven vanaf die schijf. Heb het zelf niet uitgevoerd, zal later eens kijken. Wordt er dan niets gevraagd of aangeboden als van die recoveryschijf is opgestart?
 
Kom er eerst eens achter waarom je notebook niet meer opstart, als de schijf het heeft begeven b.v. zal een backup ook niet teruggezet kunnen worden, heeft ook weinig zin dan.
Tot wanneer wordt er opgestart?
https://www.easeus.com/todo-backup-guide/winpe-bootable-disk.html

Maak hiermee een USBstick met Rufus of een DVD met een brandprogramma en start daarmee op om de schijf te onderzoeken als het gelijk al is.
http://windowsmatters.com/2018/03/13/gandalfs-win10pe-x64-redstone-3-build-16299-version-03-13-2018/
 
Als de schijf geplaatst is en in de BIOS die als bootschijf geselecteerd is moet je geduld hebben want het duurt even voordat het openingsscherm verschijnt en dat oogt gelijk aan het scherm van de normale EaseUS Todo. Als je dat ziet is het een fluitje van een cent. Kies recovery, kunt browsen en de back-up kiezen.

Die schijf heb ik ook en via de bios opgestart, maar dan wordt het voor mij een abakadabra.
Wat zie je dan?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga aan de slag en laat het jullie weten. als ik er niet uit kom, kom ik terug.
Groet,
Martin
 
Ik had een verkeerde BU gemaakt. Verkeerde bestanden (was een beetje in stress). Ik moest een nieuwe Windows installeren.Alles werkt weer. Alleen er staat een dubbele windows versie op.
Een goeie en een foute. Die moet er dus nog af. In ieder geval bedankt voor de tips.
Groet,
Martin
 
Hoe je dat dan oplost weet ik niet. Ik heb Aomei en Todo Back-up nog eens uitvoerig getest en ze werken goed. Helaas worden de functies steeds meer uitgekleed. Ze willen dan dat je gaat betalen.
 
Ja, ik kan kiezen uit 2 versies. De ene is Windows 10 op Volume 6. Deze is de goede
En de andere is Windows 10 en dat is degene die niet goed werkt.
Ik werk met Windows 10
 
msconfig(PcOpstarten).jpg
Wintoets + r
Vul in:
msconfig
enter
Tab: Computer Opstarten
Als er een 2e OS staat (let op dat je de juiste neemt) selecteren en op verwijderen drukken.
Lukt dit niet, opstarten met adminaccount.
Daarna opruimen met hulpprog opruimen.
 
Laatst bewerkt:
Mik, dat is gelukt. Ik heb nu alleen nog 2 grote bestanden staan onder Windows. Windows.Old en Windows old.000
Beide bestanden ong. 35GB
Hoe kan ik deze veilig verwijderen?
(we komen zeker 3x per jaar in jouw stad. De gezelligste en mooiste stad van Nederland)
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt er bijna op dat je 2 oude systemen hebt (was win 10 in het verleden een upgrade?), windows old kun je tegenwoordig verwijderen d.m.v. schijfopruiming.
old-map verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Kan ik die 2 bestanden zlonder problemen verwijderen?
 
Als verder alles goed draait wel hoor (zie vorige link) en succes verder.
Veel plezier nog in onze mooie stad.
 
Het werkt allemaal weer perfect.
Bedankt.
Groet,
Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan