Printer werkt niet naar behoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
788
Op 25 maart jl. hebben wij een printer gekocht voor ons op te starten bedrijf. Het is een Xerox WorkCenter 6515. Ik had via de CD de driver geïnstalleerd en hij deed het aan het begin goed. Tot ik een paar weken dingen had uitgeprint wat we nodig hebben en van het ene op he andere moment kreeg ik de volgende melding: printer heeft foutstatus. Hij is wel zichtbaar op de computer (wordt dus wel herkend), maar er staat het woordje fout onder. Ik had de printer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en weer kon ik een paar weken printen. Tot afgelopen vrijdag. Weer hetzelfde probleem. Ik heb hem weer verwijderd/geïnstalleerd, maar de foutmelding blijft. Ik heb de probleemoplosser al gebruikt, maar die zegt dat het probleem niet opgelost kan worden. Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik moet doen? Want om de 2 weken geen printer hebben is erg irritant.
 
Waarschijnlijk wordt er door Windows Update een andere driver voor het apparaat geïnstalleerd en dat blijft terugkomen als je de instellingen van Win Update niet aanpast.
Wellicht heb je hier iets aan..?
 
Er staat: 64-bits besturingssysteem, x64-processor. En nee, ik heb daar nog geen contact mee gehad. Ik hoopte het eerst hier op te lossen.
 
Nog een keer heb ik de printer verwijderd en geïnstalleerd. Nu krijg ik de melding dat het stuurprogramma niet beschikbaar is.
 
Het is tijdelijk opgelost geweest, maar alweer heb ik problemen. Weer kan ik niet printen. Hij geeft een foutmelding. Ook had ik een melding dat er updates geïnstalleerd konden worden van de printer en dat had ik gedaan. Maar ook dat had niets geholpen. Wat nu? Want hij wordt wel herkend.
 
Wat nu? Want hij wordt wel herkend.
Heb je hem op een vast ip adres buiten de DCHP range op het netwerk gezet?

Neen?
Is soms de lease tijd voorbij... dan toch maar eens goed naar de netwerk settings op de router/pc kijken.
Mss is de verbinding toch iet stabiel genoeg?

Welke foutmelding geeft ie nu?
zet de afdruk van de foutpagina die jezelf kunt maken eens hier neer.
Hebben ze zelf een forum, komt het daar vaker voor?

Telkens 2 weken ruikt naar een systematische fout....
Wat zeg het online log boek via de web interface? Is dat hetzelfde als papieren melding?

Graag meer info.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het nu niet zien omdat het bij het bedrijf is waar ik werk (eigen bedrijf) maar ik ga het morgen voor je uitzoeken.
 
Heb je hem op een vast ip adres buiten de DCHP range op het netwerk gezet?

Ja.


Welke foutmelding geeft ie nu?
zet de afdruk van de foutpagina die jezelf kunt maken eens hier neer.

Afdruk foutmelding in Word.png
Afdruk foutmelding van Xerox.png
Afdruk foutmelding op bureaublad.png

Hebben ze zelf een forum, komt het daar vaker voor?
Ja, ze hebben een forum, maar die is in het Engels. En nee, het komt niet vaker voor.

Telkens 2 weken ruikt naar een systematische fout....
Wat zeg het online log boek via de web interface? Is dat hetzelfde als papieren melding?


Ik kan het online logboek wel vinden, maar bij welk deel moet ik kijken? Als ik bij beheergebeurtenissen kijk, zie ik dat dat er 499 zijn. En alleen maar foutmeldingen en waarschuwingen. Ik snap er niet veel van. Of moet ik ergens anders kijken?

Graag meer info.
 
Kijk bij de tijd toen het optrad die melding, wat is die. Zet svp hier neer.
Wel apart dat er zoveel meldingen zijn, mogelijk zijn die juist een bron van het latere probleem.
Welke soort meldingen zijn dat?
Ook: Zet svp hier er een paar neer.

Als een normale installatie niet meteen werkt doe ik het altijd meteen anders.
Ik verwijder de software, sluit de printer op de USB poort aan/installeer de software en test of alles blijft werken.
OK?

Dan ga ik naar de eigenschappen van de printer en daarvan naar de instellingen.
Zo een plaatje ongeveer:
print2.jpg



Daar ga je de USB poort veranderen in een TCP/IP poort via poort toevoegen (add port op het plaatje).
Dat is in principe een algemene procedure:
http://ug.oipsrv.net/USRMA-1263-zz-DR-nlNL/contents/dwi-inst_set-chg_port.html

Alles bevestigen en kijken of het via het netwerk ook werkt.

Kijk eens of dat werkt.
 
Ik heb een aantal foto´s van het logboek gemaakt. Kijk maar wat je ervan nodig hebt. En anders hoor ik het wel weer.

Foutmeldingen in logboek.png

Waarschuwingen logboek.png

Beheergebeurtenissen.png

Ik ga kijken of ik die andere tip kan uitvoeren ondertussen.

O ja, ik wil er nog 1 laten zien:

Fout printer.png
 
Laatst bewerkt:
Als ik de printer heb gedeïnstalleerd en weer heb geïnstalleerd, krijg ik het volgende te zien:

Toegevoegde printer.png
 
Uit het logboek is het wel handig te weten welke melding je kreeg toen het fout ging, er staan te veel andere foutmeldingen in.
Dat er iets met die driver lijkt,... zou kunnen maar het kan ook aan de manier van installeren liggen.
Heb je het eerst al handmatig met USB getest? Krijg je daar de meldingen ook van?
Dus ff van het netwerk afhalen.
Laten we het stap voor stap doen.
 
Het rare is: mijn man kan wel printen. Hij heeft ook een eigen computer die met de printer verbonden is en hij heeft geen problemen gehad. Ik kan niet vinden wat er aan foutmeldingen waren voor de printer, maar ik heb wel de foutmeldingen van 10 mei gevonden. Ik weet alleen niet welke je nodig hebt:

Een printer toevoegen?
Een printerstuurprogrammapakket controleren?
Een printerstuurprogramma toevoegen?

O ja, de printer staat trouwens op de router aangesloten zodat we (als het goed zou gaan) beide zouden kunnen printen.
 
Is er niemand die me verder kan helpen? Ik stuur nog wat foto's

Foutmelding 1.png

Foutmelding 10.png

Stuurprogramma bijwerken.png

Ondertussen lijkt het er (alweer) op dat het opgelost is. Ik ben gaan zoeken hoe ik een stuurprogramma moest herinstalleren en ik kwam uit bij apparaatbeheer. Bij de printer stond "onbekend apparaat" en die moest ik verwijderen. Dat had ik gedaan en daarna moest de computer opnieuw opgestart worden. Dan zou automatisch het stuurprogramma geïnstalleerd worden. En opeens kan ik weer printen. Maar ik moet eerst zien dat het opgelost is en dat weet ik pas weer over een paar weken. In ieder geval bedankt voor het meedenken tot nu toe.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vermoeden is dat je het printer stuurprogramma herhaaldelijk niet corecct hebt geïnstalleerd of bij de verwijdering daarvan niet alle mappen hebt weggegooid ( ook die in de "verborgen map" APPDATA, staat onder jouw gebruikers-account ).
Daardoor blijven er restanten van de eerdere installatie achter die problemen kunnen veroorzaken, evenals ook achtergebleven "register-sleutels".
De meegeleverde cd / dvd met stuurprogramma's moet je bij voorkeur niet gebruiken omdat deze veelal verouderd zijn.

Actuele stuurprogramma's download je van de support website van de fabrikant, dan weet je 100% zeker dat deze up-to-date zijn.

Programma's verwijderen doe je via Programma's en software in het configuratie-scherm waarna je het register kunt opschonen met m.b.v Ccleaner op standaard instellingen ( dan is het gebruik veilig ).
Let hierbij op de taal-instelling ( rechts bovenin ) en meeliftende software ( links onderin, Google-meuk ).

Je kunt ook Revo Un-installer gebruiken, dat verwijdert beter en grondiger als de standaard Windows-funtie in het configuratie-scherm.
 
En... als het helemaal weer schoon is: koppel en installeer hem als usb printer (zie eerdere tips) en zet hem dan pas om als netwerkprinter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan