Opladen met powerbank

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Hallo.
Ik heb een Lenovo Hybrid Notebook MIIX 320-10ICR 2 in 1 laptopje.
Het zou kunnen dat ik die tussendoor wel eens moet laden met een powerbank, als dat gaat tenminste want ik weet nog niet hoe lang de accu mee gaat bij films kijken in bijv. het vliegtuig.
Aan het laadsnoer van het laptopje zit een klein rond stekkertje dat je in de laptop steekt maar met mijn powerbank zou het moeten via een mini usb of gewone usb.
Kun je via de usb uitgangen ook altijd de accu laden? Ik dacht dat dit misschien kan omdat een externe harde schijf ook stroom pakt van de usb poort waar deze is op aangesloten.
Hoop even op een reactie.
 
Hallo

Hier zo'n toestel te koop :

https://www.benl.ebay.be/itm/Lenovo...165709?hash=item5b471de60d:g:19gAAOSwDdlan5wX

Uit de spec van de verkoper :

Power Adapter Specifications:
Input: 100-240V ~ 50/60Hz, 0.75A
Output: 14.5V---2.4A, 29W

Mits een powerbank slechts 5V uitgangsspanning leverd .... , zit opladen hiermee er volgens mij niet in ...


"Kun je via de usb uitgangen ook altijd de accu laden?"

Volgens mij is dit onmogelijk ... extern spanning in een laptop voeren is zelfs gevaarlijk (sneuvelen u.s.b. poort)


Peter
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier een echt wel goeie powerbank. Model 65J van 18.000 mAh. USB 5 Volt 2,1 Amp. heeft die sowieso maar deze kan ook een auto starten met een 12 Volt ongelimiteerde uitgang. Voor laptops zit er een stekker aansluiting met diverse adapter plugs bij van; 12 Volt, 16 Volt en 18 Volt.

Helaas is uit eigen onderzoek en bij andere vragen hierover gebleken dat dit voldoende is om een laptop maar heel even te kunnen ondersteunen, wanneer deze batterij nog niet helemaal leeg is. Dat wil dus niet.

Buiten dat, is het ter grootte van een sigarendoosje en contact met zuurstof uit de lucht laat het lithium al ontvlammen. Daarom ongeschikt voor in het vliegtuig. Onderweg zal je gebruik moeten maken van reserve batterijen waar dat is toegestaan en werkplekken.

Een tablet is veel kleiner en lichter en die zal langer autonoom werken dan een laptop. Mijn powerbank heeft ook een lampje dus misschien dat ik het wel eens mee kan nemen hiervoor. Tenslotte is de laadstroom daar niet erg hoog voor. Ook 5 Volt USB met 2.0 Amp. Theoretisch moet dat enige tijd kunnen met 18 Ampere/uur voordat het onder de 5 Volt komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan