• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

laatste stapje

Status
Niet open voor verdere reacties.

koning64

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2015
Berichten
15
Beste, goedemiddag

Ik ben bezig met een excel om uren in te plannen per project.
Veel is er al gelukt alleen lukt het laatste stapje niet..

#1
Vanaf cel K11 zijn alle weeknummers weergegeven van een jaar. Links hiervan wordt de projectinformatie ingevoerd waar de tabel mee moet gaan rekenen.
het liefste wil ik deze automatisch laten verdelen tussen de twee weeknummers (Kolom A en B) en waar nodig handmatig aan te passen.

#2
Om iedere week ( en vooruitlopend) te kunnen zien hoe iedereen er voor staat wil ik in F1 tot J5 een overzicht hebben zodat er zichtbaar wordt hoeveel uren iemand heeft die week. namen worden gekoppeld aan de kolom "BA". de weeknummers erboven zijn gekoppeld aan de dag van vandaag (en hiermee dus aan het weeknummer).

Graag jullie hulp hierbij (zie de oplossing echt even niet..).

Bekijk bijlage Urenplanning.xlsm
 
Beste koning64,

Ik zou voor #1 toch een keuze maken, of geautomatiseerd, of handmatige ingave!
#2 is mij niet geheel duidelijk, bedoelde je het zo:
 

Bijlagen

  • Urenplanning_gijs.xlsm
    21,7 KB · Weergaven: 34
Beste Gijsbert,

Dank voor jouw reactie. #2 gaat bijna goed. Mochten er namelijk meerder projecten staan op bijvoorbeeld MK zouden deze opgeteld moeten worden om te zien wat de werkdruk is.
Om dit rond de 40 uur te houden is het handig het handmatig aan te passen maar wanneer projecten ingevoerd gaan worden is het handig dit automatisch in te voeren of heb je hier misschien een ander idee over?

Ik hoor graag van je.
 
voor #2 heb je dus de functie =SOM.ALS nodig met een variabel optelbereik afhankelijk van het weeknummer.
Dit kan bijvoorbeeld met de functie =VERSCHUIVING, zie oplossing in het voorbeeld.

voor #1 is het idee om een keuze te maken omdat je bij handmatig aanpassen uiteraard formules gaat overschrijven die je vooraf wilt gebruiken om een automatische verdeling te maken.
 

Bijlagen

  • Urenplanning_gijs (2).xlsm
    21,7 KB · Weergaven: 40
Top #2 is perfect.. die had ik echt niet gevonden.. snap alleen niet dat hij hiervoor J12 nodig heeft?

Zou graag voor #1 een auto verdeling willen maken heb jij hier een handige suggestie voor?
 
Gestructureerd invoeren van data voorkomt dit soort exercities.;) De code die je gebruikt is nogal traag en er zitten wat fouten in Flase = False?
 
Zoiets?
 

Bijlagen

  • Urenplanning_gijs (2) (1).xlsm
    22,5 KB · Weergaven: 50
Ja is het antwoord. Ben nog even verder gegaan met sleutelen en heb geprobeerd om verder te gaan dan 1 jaar. de opmaak zoekt nu tussen een aantal weken in een enkel jaar. kan dit ook anders?
Ik ben benieuwd!
 
Om heel eerlijk te zijn is het document niet zo best opgezet.
Alles valt en staat met de basis indeling van je data.
Verder sleutelen aan iets wat niet deugd is ook niet heel zinvol.

Ter inspiratie:
Ik heb de data in een template gegoten die ik ooit eens gemaakt heb.
Geheel andere opzet maar mogelijk levert het nieuwe inzichten op.
 

Bijlagen

  • Gantt chart week_weekend gijs.xlsx
    23 KB · Weergaven: 42
Dank voor je eerlijke antwoord.
Het gaat mij er echter om dat:
- ik per week een inschatting kan maken voor de huidige week en toekomstige weken wat de werkdruk gaat zijn,
- ik projecten/opdrachten door de jaren heen kan laten lopen indien nodig (hij rekent nu van weeknummer tot weeknummer en houdt geen rekening met de jaren).

Bekijk bijlage Urenplanning.xlsmBekijk bijlage Urenplanning.xlsm

Mocht het tweede punt lukken dan ben ik er!
 
Heb je de template bekeken die ik stuurde in post #10 ?
De 2 punten die je benoemd zijn hier namelijk wel uit te halen!
 
Ja heb ik bekeken, maar zou het wel in deze lay-out willen houden. punt 1 staat er in. Alleen punt 2 krijg ik er niet in verwerkt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan