windows 7 opnieuw installeren werkt niet. foutmelding windows\system32\ config\system

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwollenoord

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Berichten
87
Hallo,

Gisteren gaf de computer aan dat er sommige updates gedaan moesten worden. vanmorgen wilde ik mijn computer opstarten en toen kwam de foutmelding.
Ik heb vervolgens mijn windows7 dvd in de PC gestopt en heb geporbeerd de installatie opnieuw uit te voeren. Ik heb meerdere partities dus C opnieuw geformatteerd maar helaas komt de installatie niet tot een eind.Als bijna alle vinkjes op groen staan krijg ik de melding. De opstart procedure van uw computer kan niet worden bijgewerkt. De installatie kan niet doorgaan.

Wie o wie kan mij helpen met dit probleem. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Systeem herstel en dergelijke werken ook allemaal niet. C shijf is ook al meerdere malen geformateerd maar ook dat heeft geen succes.
Ik wil de hele PC ook wel opnieuw inrichten echter heb ik op de andere schijven wel wat bestanden staan die ik wil behouden. kan ik die bestanden ook bewaren zonder dat mijn wndows werkt.

Ik hoor graag of jullie mij kunnen helpen.

Ik heb ook wat printscreens bijgesloten. IMG_4256.JPGIMG_4257.JPGIMG_4258.JPGIMG_4259.JPG
 
Maak een usb stick met de iso van Gandalf op een ander systeem met de tool Rufus.
Boot vanaf die usb stick en hang er meteen een externe harde schijf bij.

Op die stick staat een kale uitgekleedde Win10.
Dan via de Windows die geboot is vd usb stick alles wat nodig vanaf de probleemschijf naar de backup schijf copyen.
 
Tis een dynamische "schijf" en dan wil W7 niet op geïnstalleerd worden, hoe komt die dynamisch?

Wil je ze omzetten naar een MBR schijf met 3 primaire partities en eentje extended?
Dan heb je een partitiemanager nodig die v.a. een USB stick of dvd/cd werkt.
Die staan ook wel een PE Windows.
http://windowsmatters.com/2018/05/0...64-redstone-3-build-16299-version-05-08-2018/

Indien je alles kunt wissen, alle partities verwijderen en er dan eerst een MBR schijf van maken.
 
Waarom het een dynamische schijf is dat weet ik eerlijk gezegd niet. Maar ik kan de c schijf dus omzetten naar MBR en dan daar win7 op installeren?
Ik kan die partitiemanager downloaden vanaf een andere pc en op USB zetten. Dan in de bios de boot eerst op USB Zetten en dan moet ik hem kunnen aanpassen ?
Klopt dat?
 
Kun je gewoon tijdens de installatie doen met de W7 DVD/USBstick bij de geavanceerde opties, partities verwijderen en of eerst zelf indelen (of Windows het laten doen).
 
Ik heb toch nog even een vraag. Ik heb een screenshot laten maken van het scherm met alle partities. Ik zie daar geen geavanceerde instellingen staan en dus weet ik niet hoe ik die schijf moet omzetten naar MBR. vernieuwen , formatteren en stuurprogramma laden kan ik aanklikken. De rest ( verwijderen, nieuw en uitbreiden ) kan ik niet aanklikken.
Doe ik dan iets verkeerd?

Ondertussen ben ik de Gandalf aan het downloaden en dus misschien levert dat iets op .

Ik hou jullie op de hoogte maar als ik iets in de installatie kan doen zoals in de screenshots, dan hoor ik het graag.
Alvast dank
 
Vreemd,
Mijn eerste scherm is:
Te installeren taal
Indeling voor tijd en valuta
Toetsenbord of invoermethode
Tweede scherm is installeren
Derde scherm is selecteer besturingssysteem. Hier kies ik Home premium x64 nl
Vierde scherm licentievoorwaarden
Vijfde scherm is type installatie : upgrade of aangepast. Ik kies daar voor aangepast.
En dan kom ik bij het scherm met de vraag waar wilt u Windows installeren . Daar zie ik geen mogelijkheid voor geavanceerde opties of verwijderen.
Heb ik de verkeerde dvd?
 
nog even weer een update

Ik heb een bestand gedownload Gandalf's Win10PE x64 Redstone - 11-10-2016 en dat op mijn usb stick gezet.
Computer laten opstarten vanaf USB maar dan krijg ik weer een foutmelding. ( zie bijlage)
Wat doe ik nu fout. Is er nog een andere manier?
IMG_4263(1).JPG
 
Met welk programma heb je de iso op de usb stick gezet?
 
Ik ga het nu nog een keer proberen met poweriso.
Heb je andere suggesties?

Als ik dit bestand heb uitgepakt wat moet ik dan nog met dat Rufus verhaal?
Moeten die beide op USB staan. Of volstaat alleen eerst Gandalf ?
 
Rufus geeft op hun website een handleiding hoe je de iso met Rufus er op kunt zetten.
Hoe heb je het eerst gedaan?
 
hallo Route99

Ik ben nu via poweriso Gandalf aan het uitpakken.
Deze usb stop ik dan in mijn PC en dan hoop ik dat hij boot.

Eerste keer had ik hem blijkbaar niet goed uitgepakt. Ik gebruikte toen alcohol52
Maar nu ik poweriso gebruik duurt het uitpakken veel langer en zie ik ook andere bestanden.

Nog even een vraag . Is gandalf en Rufus nu hetzelfde? of moet ik deze 2 afzonderlijk van elkaar gebruiken.
 
helaas weer een foutmelding.

Ik heb nu 2 bijlagen bijgeslotenIMG_4264.JPGIMG_4265.JPG. 1 met de bestanden die op de USB staan en 1 met de foutmelding.
Wat doe ik verkeerd ?
 
Ik vermoedde het a... je moet hem juist niet uitpakken want dan gaat het mis.
Lees de handleiding van Rufus hoe je de iso zonder uitpakken op de usb stick zet.
 
Hallo Route 99

In eerste instantie had ik dat bestand van Gandalf als iso op USB stick gezet. En toen werkte hij ook niet . Daarna met poweriso uitgepakt en dat blijkt dus ook niet te werken.

Ik ben vervolgens naar de site van Rufus gegaan en heb daar het bestand 2-.18 gedownload.
Als ik dat bestand open zie screenshot )Dan heb ik het volgende gedaan . Hierna stond er weer iets op mijn usb stick en deze heb ik vervolgens in mijn vast PC gestopt met weer een foutmelding.
Ik kan op de site van Rufus niet echt iets vinden wat ik dan eventueel fout doe. Je hebt het over een handleiding maar ik kan er niet veel anders van maken.
ZOu je mij stap voor stap het kunnen vertellen ?

IMG_4268.JPGIMG_4269.JPGIMG_4266.JPG
 
Dank je wel . Via deze link weet ik wat precies moet doen.
Op de site van Rufus kon ik namelijk niets vinden en daar werd in eerste instantie heen verwezen.
Ik ben het nu aan het proberen en hopelijk kom ik terug met beter nieuws.
 
Dat kan. Voor mij was het plaatje al voldoende.
Maar als iets iets wil weten type ok altijd mijn vraag in Google en ik denk dat ik 90++% (wellicht zelfs 99+%) vind je iets at anderen al uitgezocht hebben.
Das veel handiger dan te wachten op een goed bedoelende helper hier die vaak hetzelfde doet...
 
het is gelukt om via de Rufus windows op te starten.
Ik ben nu de schijven die waar ik data op heb staan aan het overzetten naar een externe harde schijf.
Hoe dan verder na alles geback-up te hebben?

Alle Partities verwijderen in disk management? En dan computer opstarten met mijn Windows 7 DVD?
Of moet ik alles verwijderen en een nieuwe C aanmaken die niet dynamisch is. Hoe kan ik kiezen tussen dynamisch en standaard ?
En als ik dan toch bezig moet met alles opnieuw indelen. Wat is de beste indeling voor mijn hardeschijf ?

Nogmaals bedankt voor het meedenken en hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan