een userform maken voor het invullen van een dagboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eastw00d

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2013
Berichten
118
ik wil een dagboek gaan maken waarin de diverse gegevens ingevuld moeten gaan worden dmv een userform. Iedere keer dat er dus iets wordt ingevuld in dit userform moet in op een ander blad worden geplaatst. Kan dit?
 
Met ‘een ander blad’ bedoel je waarschijnlijk een nieuwe pagina? Dat is wel te doen. Ik zou zeggen: laat eens zien wat je al hebt.
 
Zover ben ik op dit moment.
De volgende keer dat ik iets invoer moet dit op een ander blad komen te staan.
 

Bijlagen

  • Datum.docm
    20,1 KB · Weergaven: 78
Laatst bewerkt door een moderator:
Je werkt nu voor het invoeren met Bladwijzers, maar dat kan natuurlijk nooit werken. Een bladwijzer staat fysiek op een pagina, en jij wilt een nieuwe pagina. Daar kunnen nooit al bladwijzers op staan. Dus i.p.v. met bladwijzers, moet je via Selection.TypeText eerst een nieuwe pagina maken, vervolgens je vaste tekst typen en daarna de variabelen ophalen. Als je een macro opneemt die exact die handelingen doet met vaste dummyteksten, kun je daarna de vaste tekst vervangen door de variabelen. Volgens mij ben je dan al een heel eind.
 
Ik had zelf al eens zoiets gemaakt (voor foto's) dus die versie heb ik aangepast, en die zit hierbij. Kijk maar eens wat je er mee kunt.
 

Bijlagen

  • Fotoform.docm
    43,4 KB · Weergaven: 84
Nu pas tijd gehad om de code te proberen, maar ik kreeg een compileerfout, Ik werk met de 64bits versie van word. Dit is inmiddels aangepast. Formulier doet wat ik wil, maar als ik foto's wil toevoegen, slaat het formulier alleen het pad naar de foto's op in het document en niet de afbeeldingen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik werk met de 64bits versie van word. Dit is inmiddels aangepast.
Waarom zou je dat in hemelsnaam doen? Je isoleert jezelf daarmee in één klap van 95% van de Office gebruikers. Tenzij je het leuk vindt om bij een héle kleine club te zitten :).

Dat is dan vermoedelijk dezelfde club die het een fantastisch idee vindt om (veel) afbeeldingen in het document te zetten, en niet te koppelen. Dat is toch echt de beste oplossing. Maar dat kan je anders makkelijk zelf aanpassen door even een macro te nemen die een afbeelding in het document zet op de door jou gewenste manier. En dan dat stukje code in het formulier te gebruiken.
 
Topic na 7 maanden weer opengezet op verzoek van TS
 
Nog 1 vraagje, hoe pas ik de afmetingen aan van de geselecteerde foto's? ik dacht zelf met .height en .width maar dat werkt niet
 
Dat zou prima moeten werken, ware het niet dat je die afmetingen nooit blindelings kan instellen. Als je een afbeelding inleest, krijgt die een grootte afhankelijk van de beschikbare ruimte, meestal bepaald door de marges. Elke afbeelding, tenzij het een relatief kleine is, wordt meestal verkleind in een document gezet. De grootte kun je wel instellen, maar dat geldt eigenlijk maar voor één van de twee maten. Stel dat je de breedte verkleind van 16cm naar 7 cm; wat moet dan de hoogte worden? Neem je een macro op die dat uitvoert, dan krijg je absolute maten, zelfs als je verkleint op basis van een percentage.
Dus om beide maten in te stellen, heb je de vergrotingsmaatstaf nodig. Ik bereken die meestal uit de deling van de nieuwe maat door de oorspronkelijke maat, en gebruik die waarde om de tweede maat te berekenen. Dat werkt doorgaans prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan