Koppeling tussen Word en Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ocirne

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2015
Berichten
67
Goedemorgen,

Graag wil ik het volgende voorleggen. Voor een opdrachtgever wordt een aantal mensen getest. Hiervoor vullen zij een vragenlijst in die leidt tot een beeld van hun individuele situatie. De kwantitatieve scores worden in Excel vastgelegd en tevens gevisualiseerd met een grafiek.

De individuele resultaten van iemand worden aan hen persoonlijk teruggekoppeld met een begeleidende tekst waarin naast hun scores een toelichting wordt gegeven. Deze toelichting staat in Excel. Nu wil ik de kwantitatieve scores middels een tavel en grafiek in het Word-document met de toelichtingstekst integreren. Aangezien het om meer dan 100 mensen gaat is het arbeidsintensief en vooral foutgevoelig. Ik wil dat dan ook graag geautomatiseerd laten uitvoeren. Ik kom er alleen niet helemaal uit. Twee opties die ik al bekeken heb is het werken met verzendlijst in Word en de andere door het maken van een tekstdocument in Excel. Ik kom er alleen niet uit. Heeft iemand een suggestie hoe ik dat het beste kan aanpakken?

Alvast bedankt voor de reactie.

Groeten, Ocirne
 
Gegevens overhalen via Verzendlijsten lukt nog wel, als de gegevens correct zijn opgeslagen zodat Word ze goed kan uitlezen. Een grafiek zal wat lastiger worden denk ik. Dan kom je al gauw uit op programmeren om dat goed te krijgen. Vanuit Excel werken heeft weer andere problemen. Zul je denk ik ook e.e.a. moeten programmeren. Wellicht dat een paar voorbeeldjes met geanonimiseerde gegevens het wat duidelijker maakt.
 
Dag Octafish,

Dank voor je reactie. Ik heb nog wat geëxperimenteerd en kies er voor om een 'look-and-feel' Word-document te maken in Excel, omdat dat met de namen, tabellen en grafiek toch het meest flexibel is. Daar loop ik nog wel tegen een probleem aan met de kopteksten die ik graag afwijkend wil hebben, maar die vraag stel ik wel in de Excel-groep. Ik zet deze vraag, hoewel niet geheel juist, op opgelost.

Mvg,

Ocirne
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan