LG USB Blu-ray Brander aansluiten op TV?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om de LG Blu-ray Brander BE16NU50 aan te schaffen. Dit is een externe USB 3.0 brander.
Maar voor ik dat doe heb een vraag over deze LG Blu-ray speler/brander, dus ik hoop dat er mensen zijn die ervaring hebben met een soortgelijk apparaat.

Ik wil deze gebruiken om m-disc's te branden, dit zijn schijfjes waar ze van garanderen dat de opgeslagen data 1000 jaar goed blijft.
Aangezien ik geen gewone blu-ray speler heb wil ze natuurlijk wel kunnen afspelen op mijn TV dus daarom de volgende vraag:

Als ik hiermee een m-disc brand met al mijn homevideos en foto's kan ik deze dan via de USB aansluiting op mijn TV afspelen? Of anders misschien via een Android TV box?

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr,

Nossie
 
Mijn vermoeden is dat dit een kansloos avontuur wordt.
In jouw geval zal de tv of mediaspeler dan de drivers en software aan boord moeten hebben om dat dvd-station te kunnen gebruiken en dat ben ik persoonlijk nog niet tegengekomen.
Maar je kunt uiteraard zelf ook bij de specificaties van je tv nakijken welke vormen / types van ext. media (-apparatuur ) er door het toestel ondersteunt worden.
Ik denk dat je dat risico beter niet neemt en alles op een ext. HDD zet of een losse BR-speler aanschaft voor rond de € 50 en die gebruikt om die schijfjes af te spelen via de HDMI-poort van betreffende tv.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb idd ook al zitten denken aan een simpel goedkope bluray speler, maar ik vraag me af zo'n goedkoop apparaat ook m-discs kan lezen...de gaan wel tot 100GB.
 
Gebruik die m-disc's als backup en laat een kopie van je foto's en video's op een gewone HD staan.
Met het gebruik van bijvoorbeeld de Plex Media Server (gratis) i.c.m. een ChromeCast van 39 euro kan je dan alles op je TV afspelen.
 
Ze staan nu allemaal op mijn NAS en die begint aardig vol te raken, vandaar dat ik ze wil archiveren naar de M-discs. Vanaf de NAS kan ik ze gewoon op mijn TV bekijken.
Zou mijn NAS misschien een externe speler accepteren?
 
Ik zou dan gewoon een 2- of 4 terabyte HD aanschaffen en in de PC plaatsen.
Dan heb je voorlopig weer ruimte en kan je ze ook gewoon op je TV afspelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan