microfoon USB headset werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amber55

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2018
Berichten
12
Microfoon van Plantronic USB headset 615M werkt niet. De vereiste drivers(info Plantronic) zijn geladen. In geluidscherm is microfoon geselecteerd als standaardapparaat. Geluidsniveau geeft geen resultaat. Windows heeft AMD High Definition Audio Device geladen. Driver Realtek High Definition Audio op advies Medion geinstalleerd maar heeft geen effect.
Wie weet raad?
PC betreft Medion P56002 met Windows 10.
 
Die drivers doen niets met een USB headset.......

Kijk in de configuratie van de Windows audio settings.
https://www.drivereasy.com/knowledge/usb-headset-not-working-on-windows-10-solved/


Na uitvoeren eerste 3 herstelopties kom ik uit bij hersteloptie 4: Update audio driver
Na scan zie ik 22 drivers die bijgewerkt moeten worden zoals:
Alcorlink USB 2.0 Card Reader;
High Definition Audio Bus;
Intel 200 Serie Chipset Family PCI Express Root Port 6 en 9;
Intel Chipset SATA/PCIe RST Prenium Controller;
Intel Dispay Audio;
Intel Dualband Wireless AC 3165;
Intel Management Engine Interface;
Intel Serial IO GPIO Host Controller;
Intel Serial IO I2C Host Controler;
Intel Serial IO UART Host Controller;
Intel UHD Graffic 630;
Intel Watchdog Timer Driver;
Intel Wireless Bluetooth
Intel Xeon E3 1200/1500 v5/6th Gen Intel Core PCIe Controller;
Radeon RX 560 Graphics
Realtek High Definition Audio;
Realtek PCIe GbE Family Controller

Moet ik alle drivers tegelijk bijwerken of alleen de audiodrivers?
Windows 10 is opnieuw geinstalleerd op deze PC zonder Recover of drivergegevens Medion(weggeraakt)
Graag advies
 
Het mag duidelijk zijn dat je met een halve Windows-installatie bezig bent, geen moederbord - en chipset-drivers geïnstalleerd.
Alle drivers dus updaten / installeren want anders krijg je het nooit werkend.
 
Het mag duidelijk zijn dat je met een halve Windows-installatie bezig bent, geen moederbord - en chipset-drivers geïnstalleerd.
Alle drivers dus updaten / installeren want anders krijg je het nooit werkend.

Ik heb de drivers bijgewerkt muv Intel Watchdog Timer Driver. Heeft probleem niet opgelost. De Plantronic headset wordt wel herkend, de luidspreker werkt maar de microfoon doet 't niet. Headset is als standard ingesteld. Zowel Skype als Dragon Naturally Speaking herkennen headset niet. Ook test met Voyager Legend UC Bluetooth headset werkt niet. Alleen bij aanvinken van de optie microfoon naar standaard afspeel apparaat luisteren doet de microfoon wel en slaat het niveau aan.
Wat kan ik doen?
 
Die drivers doen niets met een USB headset.......
Waarom je nu weer steeds met die drivers bezig bent ontgaat mij, het is een USB apparaat wat gebruik maakt van Windows eigen drivers, tis een microfooninstelling in de Windows audio settings.

Bij eigenschappen van microfoon via het oude configuratiescherm, openen via zoeken en control.exe, makkelijkst, bij hardware en geluiden, microfoon en luisteren, luisteren naar dit apparaat inschakelen.
 
Waarom je nu weer steeds met die drivers bezig bent ontgaat mij, het is een USB apparaat wat gebruik maakt van Windows eigen drivers, tis een microfooninstelling in de Windows audio settings.

Bij eigenschappen van microfoon via het oude configuratiescherm, openen via zoeken en control.exe, makkelijkst, bij hardware en geluiden, microfoon en luisteren, luisteren naar dit apparaat inschakelen.

Probleem opgelost. Microfoon stond uitgeschakeld onder Privacy. De voornoemde instellingen stonden goed. Bedankt voor je hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan