Van IMAP naar POP3

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Ik heb o.a. een KPN internet: Hier op gebruik ik MS Outlook 2016. Als ik dat installeer staat het account automatisch op IMAP ( grijs en niet aanklikbaar) Echter met de IMAP instelling krijg ik voor het eerst van mijn leven de waarschuwing dat de mailbox op de server vol zit<???>. Heb op de computer zeer veel gewist maar melding blijft komen. En dus ontvang ik ook geen e-mail. Kunnen die postbussen vergroot worden ? Hoe kan het dat ik toch die waarschuwing krijg ondanks verwijdering van veel mails. Wat kan ik er verder aandoen omdat deze mails zeer belangrijk zijn. (artsenpraktijk: inkomende mails van patiënten) Ik heb gegoocheld, zie dat veel mensen hetzelfde probleem hebben ondervonden, bug? , maar de oplossing staat/stond er niet bij. Als iemand hier de oplossing voor weet: aanbevolen.

Echter indien er geen oplossing komt wil ik weer over naar POP3, maar Imap kan niet gewist worden. Ik heb een abo van 5 offices 2016. Ik zie nergens de keuze tussen POP3 en Imap terwijl ik het ooit wel heb zien staan. Ik download dus van de Microsoft "office" site na inloggen.
 
@pop3. Als je zelf een "nieuw account" aanmaakt in outlook zou je je emailadres op moeten geven en daaronder heb je dan "geavanceerde opties" -> "met de hand instellen". Daarbij zou je dan zelf de gegeven in moeten kunnen stellen inclusief de pop3 gegevens.

Wat betreft de grootte van de mailbox, dat is uiteraard aan de leverancier van de e-mail. Geeft KPN eventueel geen (tijdelijke) oplossing? Volgens de website geeft KPN 1GB aan opslagruimte (dat is meer dan ik persoonlijk in 10 jaar aan email heb). Heb je de server instellingen gecontroleerd?

Als laatste zou je (indien beschikbaar) even kunnen kijken of je hetzelfde probleem hebt met een telefoon of tablet. Om office uit te sluiten als oorzaak. Maar normaal gesproken (afgezien van een verkeerd ingestelde server) komt de error rechtstreeks van de leverancier en niet van outlook (eventuele bugs daargelaten). Stel dan wel in als 'imap server', anders krijg je bepaalde mails alleen op je mobiele apparaat en ben je ze kwijt op de server.
 
Pffffffff ik dacht dat alle mappen leeg waren echter de map verzonden zit stamp vol. Als ik alles selecteer gaat dat maar met 25 tegelijk, ook al klik ik op alles selecteren?? Is dat normaal??
 
Dit geprobeerd van de makers..?
https://answers.microsoft.com/nl-nl...-in-pop3/f7758c26-73b9-4d78-ae41-03d209880ba1

Alles selecteren, dit al geprobeerd?
https://www.extendoffice.com/docume...l-emails-contacts-calendar-items.html#hotkeys

Zelf gebruik ik "The Bat!" die heeft een berichtenverdeler en daarmee kun je iig de mail zonder dat je het binnenhaalt verwijderen )maak eerst backup!).

De verzonden mail via IMAP: die ziet lokaal "The Bat wel, maar van verzonden on-line nooit getest.
Sleep alle verzonden mail inline eens naar de inbox. Dan kan met de trial van "The Bat" je doen wat je wilt.
 
Laatst bewerkt:
Check ook "verwijderde berichten" want die telt ook mee in het quotum (leegmaken dus).
 
Al met al wil ik zo vlug mogelijk van IMAP af, wat een puinzooi geworden, Allerlei dubbele mappen, map verzonden functioneert niet, blijft dus leeg. Maar verwijderen en daarna weer installeren lukt ook voor geen meter. Je krijgt gewoon jou vorige IMAP weer terug zonder de keuze te kunnen maken, hoe krijg ik dat nu weer voor elkaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan