• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data in ene sheet laten oplichten in kalender in andere sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariaveger

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mei 2018
Berichten
3
Dag allen,
Ik heb denk ik een vrij basis vraag, maar kom er niet uit. Ik schrijf vanuit Niger waar de internet verbinding ook niet echt meewerkt (en de Excel in het Frans is :shocked: )

Ik heb in mijn Excel bestand sheets met project activiteiten en de daar bijbehorende deadlines. Nu zou ik graag in een volgende sheet een jaarkalender toevoegen waarin de verschillende deadlines 'oplichten'. Hierdoor kan ik dan in 1 bestand zowel al mijn project activiteiten invoeren alswel mijn deadlines in een kalender in de gaten houden (die kan ik dan gewoon eens per week openen of eventueel later nog invoegen in mijn Outlook kalender geloof ik zelfs).

Ik kom er alleen niet uit hoe ik de data (genoteerd als 16/05/2018) in de eerste sheet koppel naar de volgende sheet met een gewone standaard Excel jaarkalender en hoe ik instel dat hij dit bijvoorbeeld standaard rood of geel markeert.

Zou iemand mij advies kunnen geven?

Zou enorm gewaardeerd worden!
Groet,
Maria
 
Kijk eens bii voorwaardelijke opmaak (format conditionelle)
 
Bedankt, daar moet het inderdaad inzitten, maar hoe krijg ik die dan gelinkt aan de kalender op de volgende sheet?
 
Dit kon wel eens een lang draadje worden.
Plaats even een helder voorbeeldbestand als je er niet uit komt @maria
 
Om het alvast wat langer te maken; pas de taalinstelling even aan als je moeite hebt met de Franse taal.
 
Hallo,

Met deze formule in voorwaardelijke opmaak moet dat lukken :
Code:
=AANTAL.ALS(COSINN!$I:$I;B6)>0

Groet,

Joske
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan