nieuwe pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

groentje1

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2011
Berichten
836
goeienavond iedereen.

het is weer eens tijd geworden voor een nieuwe pc.
maar blijkbaar wel een en ander veranderd ondertussen.
de prijs van ddr4 bvb :(

ik dacht aan het volgende.
https://azerty.nl/basket/?code=YTox...pOjE7aTozODE4Mjc7aToxO2k6MjM1ODY0MztpOjE7fQ==

hier zou alles moeten inzitten dus geen spullen te hergebruiken.
kunnen jullie controleren op compatibiliteit.
ook of alles compleet is geen missende kabels of adapters bvb.
mijn grootste zorg is compatibiliteit tussen mb , ram en cpu.
verbeteringen zijn ook altijd welkom.
had wel graag onder de 1500 euro gebleven.

alvast bedankt iedereen.
 
Moederbord van de tweede generatie 1151 uitzoeken, die je hebt gekozen is niet compatibel met die processor.
En als die een M.2 NVMe/PCIe heeft, ruil de SATA SSD om voor een 256GB M.2 PCIe van Samsung b.v.

En waarom een geluidskaart? de huidige op de moederborden doen er vrijwel niet voor onder.
Geen wifi nodig?

En van de 3000MT/s merk je niets van, 2400 is al voldoende voor het geheugen.

En wat is het hoofddoel van dat ding?
 
Laatst bewerkt:
Geheugen staat niet op de moederbord QVL- lijst maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt maar is wel een klein risico.
Processor in je lijst is een 8e generatie Intel en die wordt door dit moederbord niet ondersteund !
Losse geluidskaart voor een headset lijkt mij wat ver gezocht, denk niet dat je het verschil hoort met de onboard audio-chip.
HDMI-kabel koop je bij Action voor een fractie van de prijs in jouw lijstje.
Kaartlezer is wel erg prijzig, zeker voor de enkele keer dat je zo'n ding gebruikt.
 
https://azerty.nl/basket/?code=YTox...7aToxO2k6MTQxNzc1NTtpOjE7aToxNTI3MTtpOjE7fQ==

gelukkig nog niet besteld bedankt in elk geval zou weer mooi geweest zijn .

ram en cpu heb ik aangepast.
geluidskaart mag er indd wel uit.
ssd heb ik liever sata omdat moest er dan iets met mb zijn kan je deze nog versteken.
tja waarvoor zal hij gebruikt worden beetje youtube en betalingen enzo
kaartlezer gebruik ik indd bijna nooit maar was een van de enige en om daar nu zo een tussenstuk in te steken die een andere kleur heeft.
ben eerlijk gezegd niet zo aan action (materiaal) als je het zo mag noemen pc moet vooral betrouwbaar zijn.
wifi heb ik niet nodig er ligt een cat 6 kabel.
 
Voor die kaartlezer is een een usb-alternatief bij Action voor nog geen € 4, gebruik ik zelf ook, werkt prima en indien niet gebruikt ligt'ie in de la.
Highspeed HDMI-kabel eveneens bij Action voor rond de € 5, ik gebruik deze voor 1 van mijn schermen en de mediaspeler die aan de tv hangt, werkt feilloos.
Dat 4-poorts usb-paneel is ook overbodig, als je poorten tekort komt kun je beter voor een hub met eigen stroomvoorziening kiezen.
De voeding met "Gold" certificaat is ook "over the top" voor dit systeem, zeker als er niet mee gegamed wordt, als je voor een model met "Bronze"-certificaat kiest kun je ook daar nog € 20 besparen.
Als je kostenbewust keuzes maakt kan deze setup bijna € 100 goedkoper maar het is uiteraard jouw portemonnee, niet de mijne.
 
Blijf het vreemde keuzes vinden, 7e generatie cpu, we zitten al op 9e maar de 8e is voor thuis gangbaar en te veel ventilatoren, een in en outtake is al vodoende en een SATA 2,5" SSD is achterhaald, een M.2 NVMe is standaard op vrijwel alle huidige 1151v2 mobo's en er zijn ook enclosures voor.
 
Laatst bewerkt:
kaartlezer,hdmi kabels en een ventilater maken me niet veel meer uit eens ik zoveel geld uitgeef eerlijk gezegd.
gen cpu en ssd maken in snelheid niet veel verschil vermoed ik al snap ik wel jullie punt bedankt hiervoor.
voor mij is het vooral belangrijk dat de combinatie cpu ram en mb klopt.
als ik een verkeerde combinatie bestel zal het me meer kosten dan een kaart lezer ofzo.

in elk geval bedankt iedereen.
 
voor een 8e generatie Intel is er een ander moederbord nodig, het gaat niet alleen op de processor...
 
Tja, dat kan alleen TS beantwoorden, zou zelf ook niet voor een oudere generatie cpu kiezen maar dat is persoonlijk....
Wellicht is de combi MoBo en cpu van de 7e generatie goedkoper als een gelijkwaardige van gen 8..?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan