Problemen met hyperlinks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron001

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2017
Berichten
384
Allen,
Ik heb in een lijst (cellen) hyperlinks ingevoegd en deze hebben altijd gewerkt, sinds enige tijd voeg ik deze toe en bij het openen van de file werken de hyperlinks niet meer.
Onderstaande foutmelding
Het adres van deze site is niet geldig. Controleer het adres en probeer het opnieuw.

Iemand een idee hoe dit komt?
Hyperlink OKE
Werkorders\11595794_19055%20INDUKTIEHARDINGSMACHINE%20EMA.pdf
Hyperlink bij terug openen file
..\..\..\..\4.%20Personeel\Planning\Werkorders\11595794_19055%20INDUKTIEHARDINGSMACHINE%20EMA.pdf

Is het mogelijk dat ik een macro schrijf dat de hyperlinks automatisch worden toegevoegd?
Map is steeds dezelfde (Werkorders\filenaam), opbouw is (11595794_19055INDUKTIEHARDINGSMACHINE), werkordernummer en naam machine
In bepaalde cellen staan bv allemaal werkordernummers (bv 11595794), dat hij dan in de bepaalde map de linken legt met de documenten die met dezelfde nummer beginnen?
Dus de cellen in een range vergelijken met het begin van de naam van de PDF’s en eventueel koppelen

Kan ik zorgen dat hyperlinks niet verwijderd kunnen worden?

Bedankt!
 
Yep!

Maar toch nog een vraagje om via een macro, in een steeds dezelfde map, automatisch de hyperlink te koppelen aan de PDF (als deze aanwezig is).

In ganse file
Range = A17 tot AB74
Map = W:\AS_ONDH\4. Personeel\Planning\Werkorders
Nummer zijn steeds 8-cijferig (11595794), deze 8 cijferige nummers staan in sommige cellen in bovenstaande range (A17 tot AB74)

Dus als er een 8 cijferige nummer staat (in een cel), naar de PDF die begint met dezelfde 8 cijferige nummer gaan zoeken en als deze bestaat koppelen...

Alle Pdf's zijn als volgt opgemaakt : 11595794_Naam machine

Thanks 4 helping
 
Waarom werkt dit soms nog wel dan?
In het ander voorgestelde draadje vind ik toch niet echt de oplossing.
:confused:
 
Er staan een drietal oplossingen,
De suggestie van JKP zal in relatie tot jouw vervolg vraag de meest makkelijke optie zijn
 
Maar komt dit met 100% zekerheid van "Autoherstel"?

Als ik "Autoherstel" uitvink, is dit dan uitgevinkt voor alle Excel-files die ik gebruik/ga gebruiken? Dat lijkt me toch nog wel de eenvoudigste oplossing...
 
Die oplossing zou ik dus juist niet gebruiken ;)
 
Heb dit eens geprobeerd, maar werkt niet, iemand suggesties?

Code:
Sub JUISTE_hyperlink_proberen_toevoegen()
    
    For Each hyper In ActiveWorkbook.Sheets.Range("a16:ab75").Hyperlinks
        
        ' Beiden werken niet 'Werkt deze macro niet of heeft dit met het netwerk te maken?
        
        hyper.Address = Replace(hyper.Address, "\\eu.pac.com\DFWES\Data W:\AS_ONDH\4. Personeel\Planning\Werkorders", "W:\AS_ONDH\4. Personeel\Planning\Werkorders")
        hyper.Address = Replace(hyper.Address, "\\eu.pac.com\DFWES\Data ", "")
    Next
    
End Sub

Bedankt!
 
Voorkom problemen en gebruik nooit spaties in directorynamen.
 
Mappenstructuur staat vast, heb ikzelf niet aangemaakt.....

Zit er in mijn macro iets dat zou kunnen werken? :)
 
Heb dit voorlopig...


Code:
Sub Hyperlink_proberen_toevoegen()
    
    For Each hyper In ActiveSheet.Hyperlinks
       
 ' Werken niet
        'hyper.Address = Replace(hyper.Address, "\\wessnhsmb.eu.pac.com\data W:\AS_ONDH\4. Personeel\Planning\Werkorders", "W:\AS_ONDH\4. Personeel\Planning\Werkorders")
        'hyper.Address = Replace(hyper.Address, "\\eu.pac.com\WES\Data ", " ")
        
       'Werkt, moet allen juiste file nog toevoegen
        hyper.Address = "W:\AS_ONDH\4. Personeel\Planning\Werkorders"
    Next
    
End Sub

Achter de werkende macro zou nu nog een stukje moeten komen dat hij in de map "Werkorders" gaat zoeken tussen de files naar de eerste 8 cijfers van de naam van de PDF'en, wanneer de nummer (eerste 8 cijfers) gelijk is aan de nummer in de cel (waar de hyperlink achterzit), deze koppelen.

Opmaak PDF'en: 11604327_19920 BEWERKINGSCENTER HULLER HILLE

Dit zet ik dan in Workbook_open. Voor de ganse ActiveWorkbook.Range("E16:AB74")

Bedankt
 
Laatst bewerkt:
Het nummer.

Een goed geformuleerd probleem, met een stapsgewijs gedetailleerd beschreven uitgangssituatie en een gedetailleerd beschreven gewenste eindsituatie maakt het jezelf en de helpers een stuk eenvoudiger.

Bestudeer de eigenschap hyperlinkbase van het bestand eens.

Bij tijdgebrek gewoon een expert inhuren.
 
Bestudeer de eigenschap hyperlinkbase van het bestand eens.

Gevonden, maar werkt ook niet...

Ik zou dus deze macro nog wat willen aanpassen

Code:
Sub Hyperlink_proberen_toevoegen()
    
    For Each hyper In ActiveSheet.Hyperlinks

        hyper.Address = "W:\AS_ONDH\4. Personeel\Planning\Werkorders" [COLOR="#FF0000"]'& Aanpassing[/COLOR]
    Next
    
End Sub

Dus zoals je kan zien in het Word document in bijlage, staat op elke verschillend tabblad in de file rode 8-cijferige nummers.
Deze staan ook in de map "Werkorders" (als PDF) als 11604327_19920 BEWERKINGSCENTER HULLER HILLE.
Dus mijn bedoeling is:

Ik doe met bovenstaande macro map "Werkorders" open (voor alle hyperlinks in de ganse Active.Workbook in een van Range(E17:AB74))
Tussen deze files die in de map "Werkorders" staan wil ik de eerste 8 cijfers van de files (11604327) "afkappen" en gaan vergelijken met het getal in de cel.

Komt deze overeen, koppelen.

Dit zou ik dan in Workbook_Open event zetten zodat ik de files (Pdf's) steeds kan aanroepen en geen (voor mij onverklaarbare) fouten meer krijg (foutmelding: Het adres van deze site is niet gelding. Controleer het adres en probeer het opnieuw) of (Kan het opgegeven pad niet vinden)

Eeuwige dank!
 

Bijlagen

  • hyper.docx
    30,4 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan