Eén header en footer in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMo

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Berichten
106
Hoe kan ik in Word 2010 een A4 gebruiken als
header én footer?

Dus een plaatje wat a4 formaat is met bovenaan logo als header en tekst onder voor de footer? :confused:
 
Volgens mij zou je dat kunnen doen door dat plaatje in de koptekst-ruimte of in de voettekst-ruimte te zetten.
Je schuift hem dan als het ware 'onder' de tekst van de pagina.
Technisch zou het moeten kunnen, maar of het handig is?

Mag ik vragen waarom je dit op deze manier zou willen doen en niet
een plaatje in de koptekst plaatsen en tekst in de voettekst?
 
header - footer issue

Ja dit doe ik maar de header en footer blijven gescheiden.

Ik probeer het omdat ik dan geen berekening hoef te doen aan
het juist plaatsen van het blad. Een beetje lui dus maar goed.

Hoe kan je dit dan doen?
 
Nog een reden is dat ik niet weet welk lettertype er gebruikt wordt bij de footer !
 
1.
Uit je antwoord maak ik op dat je het al geprobeerd hebt met een aparte koptekst en een aparte voettekst.
maar dat ze "gescheiden blijven"
Wat bedoel je daarmee?

2.
Wat betreft die berekening voor het juist plaatsen van het blad:
Wil je dat even verder uitleggen want ik begrijp niet wat je daarmee bedoelt.

3.
Als je zelf een footer (voettekst?) maakt, dan kun je toch ook zelf het lettertype instellen?
 
Kop- en voetteksten zijn onafhankelijke entiteiten en hebben niks met elkaar te maken. Een afbeelding in een koptekst beïnvloed een voettekst dus niet, mits je de eigenschappen van de afbeelding goed hebt ingesteld. En daar zou het probleem dus wel eens kunnen zitten. Niet in de voettekst. Een afbeelding die precies een A4 beslaat, levert overigens altijd problemen op bij afdrukken, tenzij je een printer gebruikt die randloos kan afdrukken. Of de afbeelding moet een witte achtergrond hebben, dan maakt dat natuurlijk niet zoveel uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan