grafiek met datum per dag in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdegeest

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
76
Ik heb een grafiek met data per dag.
In mijn tabel heb ik geen data op een zaterdag of zondag.
Toch wordt de datum van een zaterdag en een zondag opgenomen in de grafiek, zonder data.
Kan ik de grafiek instellen zodat deze dagen niet worden getoond in de grafiek ?
 
De functie Weekday zou je inderdaad kunnen gebruiken om die data uit te filteren, maar of dat hier werkt? Denk het eerlijk gezegd niet, want TS geeft zelf aan:
In mijn tabel heb ik geen data op een zaterdag of zondag.
Dus er zitten geen records in de query die eruit gefilterd kunnen worden. Dan doet Weekday natuurlijk helemaal niets. Ik maak eigenlijk nooit meer grafieken in Access (volkomen waardeloze functie) dus zonder voorbeeldje kan ik er verder niets van zeggen. Maar vooralsnog is de beste tip: maak je grafieken in Excel, dat is daar veel beter in.
 
Een voorbeeldje is idd altijd... handiger net als Excel voor een grafiek.
Maar net als je kunt kiezen voor NIET za en zo, kun je het criterium ook omdraaien... WEL ma t/m vrij....

En als je in Excel de dagen als categorie kiest (heb het nooit gedaan) dan zou er zo wie zo alleen een plot zijn van de dagen die genoemd zijn, immers er is geen continue tijdlijn op de x-as maar alleen vakjes van dagen op de x-as. Proberen?

Edit: als je wat in VBA kruipt kom je voor excel wel oplossingen tegen, beter dan mijn voorstel...
https://www.ozgrid.com/forum/forum/...eral/67514-prevent-weekends-plotting-on-chart
Maar als je zo zoekt, vind je voor Excel nog veel meer.
 
Laatst bewerkt:
:thumb:
Super!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan