Strooit "continue" zand in de hersens (ogen) ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohanDerks

Verenigingslid
Lid geworden
2 dec 2006
Berichten
82
Ik heb een variabele pI. Die geef ik, als gebruiker, op pagina taalkeuze.php een radiobutton met de waarde “pt” (= Portugees). Alternatieve waarde is “it” (Italiaans). Die waarde wordt gepost naar Zamenhof.php en daar sla ik hem op als <input type="hidden" name="pI" value="'.$_POST['pI'].'" /> binnen een PHP-gedeelte.
Die wordt weer gepost naar Europees.php. Daar krijgt hij de naam $pI = $_POST['pI']; én wordt (voor verdere doorzending) opgeslagen als <input type="hidden" name="pI" value="'.$pI.'" />
In een included js-bestand heb ik de volgende voorwaarde, binnen een for-loop met i:
Code:
if (Zamenhofsubmit) { // Dit dient om zes grote talen plus de keuzetaal uit variabele pI over te slaan. (Die talen worden later als Zamenhofblok weer meegeteld. Alles vanwege de volgordevrijheid van de gebruiker.)
    if ((i==1 || i==6 || i==7 || i==9 || i==17 || i==20) || (pI=="it" && i==11) || (pI=="pt" && i==18)) {  
	  continue;
        }
}
// Dan ga ik verder in de loop met:
var x = document.getElementsByName(Eurolingv[i]);
if (x[0].checked) {	
	……….
} else if (x[1].checked) { 
	……….
} else if ((pI=="pt" && i==11) || (pI=="it" && i==18)) {
    alert(text1);
    return false; 
} 
}
Volgens JSHint is alles in orde, maar ik krijg “x[1] is not defined”.
Let op: i = 11 wordt niet overgeslagen, want pI=”pt” (i = 18) zou wel moeten worden overgeslagen. Kennelijk gebeurt dit niet, want de foutmelding “x[1] is not defined” komt na alert “i = 18” en dat is logisch, want in Europees.php komt de radiogroep voor Portugees (i = 18) niet voor.
Ik ben aan dit gedeelte van het project al weer zo’n drie dagen bezig, word steeds systematischer, maar nu tolt mijn hoofd.
Heeft iemand hier zin in?
Voor de volledigheid (want ook daar kan de fout zitten) hier vereenvoudigd hoe ik bepaal welke van de twee talen Italiaans en Portugees in de lijst van radiobuttons voorkomt:
Code:
<?php 
if ($ZamenhofSubmit) {  
    if ($pI=="pt") { 
	    <tr>
		    <td class="d">
		        <button type="button" onclick=".....()">
			 Beoordeel voor Italiaans (pt)</button >
		    </td>
		            <td class="ctr">
		        <input type="radio" name="it" value="1" onclick="marku('it','jes')" />jes 
		        <input type="radio" name="it" value="0" onclick="marku('it','ne')" />ne 
		    </td>
	    </tr>
<?php 
    }
}
?>
en
Code:
<?php 
if ($ZamenhofSubmit) {  
    if ($pI=="it") {   //   
?>
	    <tr>
		    <td class="d">
		        <button type="button" onclick=".....()">
			 Beoordeel voor Portugees (pt)</button >
		    </td>
		    <td class="ctr">
		        <input type="radio" name="pt" value="1" onclick="marku('pt','jes')" />jes 
		        <input type="radio" name="pt" value="0" onclick="marku('pt','ne')" />ne
		    </td>
	    </tr>
<?php 
    }
}
?>
 
Laatst bewerkt:
Wat is nu je concrete vraag? Een een hele bloemlezing over de werking van je applicatie hebben weinig mensen wat.
Probeer het anders in een korte testcase te bouwen.
 
Volgens mij is de vraag, haal de fout uit het script of maak het zo dat het wel goed werkt. TS legt uit wat er wel moet gebeuren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan