Qbittorrent verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vanpuffelen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2018
Berichten
3
Hallo,
Ik kon altijd succesvol films en muziek downloaden via qbittorrent. Nu krijg ik steeds een geel icoontje i.p.v. een groene met de melding: "geen directe verbinding, kan komen door netwerkconfiguratie problemen. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Groet Jo
 
Poort modem/router

Ik heb een modem/router van Ziggo.
Ik heb een wifi verbinding want internet werkt prima.
Bij Qbittorrent krijg ik de melding: geen directe verbinding. Hij heeft het overigens jaren prima gedaan.
Moet ik anders nog iets instellen? Ik dacht dat als je een internet verbinding hebt je ook automatisch met Qbittorrent verbonden bent.
Misschien dat het volgende ook met e.e.a. te maken kan hebben: ik speel veel van mijn muziek af via Mediamonkey; de cd-hoesjes downloade ik via dat progamma van internet; ook dat lukt tegenwoordig niet meer. Kan dit ook met die verbinding te maken hebben?
 
Ik weet alleen toen ik nog deed downloaden de poort die utorrent gebruiken open moest zetten in de router, die poort is ook voor inkomende verbinding. Dat je internet heb wil niet gelijk zeggen dat sommige programma’s gelijk werken daarom moet je die poorten opzetten. Ik adviseer je de pc waarop je doet downloaden op een vast IP-adres in te stellen dan de poort open van je qbitorrent die poort vind je in het programma bij netwerk instellen die poort moet naar je vast IP-adres van de pc zetten, zet je het IP-adres nou niet vast en je pc krijgt een IP-adres dan werkt de poort niet meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan