Een 10 jaar oud SSID wordt gebruikt bij draadloos, Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

KarelStromph

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2013
Berichten
120
10 jaar geleden had ik een SSID voor een draadloze verbinding: werkte heel slecht en dus kreeg ik een nieuwe Modem (Experiabox). De nieuwe experiabox had een nieuw SSID. Tevens kreeg ik 2 devolos voor de 2 computers. De ene devolo ging vorige week kapot. Moest nieuwe kopen. Tot mijn grote verbazing werkt een van de 2 computers (niet van harte) op het 10 jaar oude SSID-nummer. Elke keer probeer ik het nieuwe nummer te installeren, maar het accepteert het niet. Weet iemand hoe ik het oude nummer kan afhalen en het nieuwere op zijn plaats zetten (via het configuratiescherm\netwerkcentrum (kortom ik weet hoe het hoort). Hij is traag en slaat vaak op tilt.

Bij voorbaat dank, Karel
 
PHP4U, bedankt voor je reactie, maar je geeft advies voor een W10, mijn machine (zie titel) is een W7. Er is ook een leptop aangesloten met W10, maar die accepteert WEL het nieuwe SSID.
 
Hallo mumzel, bedankt voor je reactie. In principe zou dit beter zijn, maar als ik het bestaande (doch oude) internettoegang verwijder, heb ik er geen andere om daaruit te kiezen. Naamloos.jpg het enige alternatief is Solcon-glasvezel-12, maar die vraagt om een beveiligingssleutel die ik niet heb/ken. Als ik deze (oude) verwijder, dan heb ik niets meer en deze werkt goed. Toch zou ik veel liever het nieuwe (beginnende met H36....) SSID nummer als internettoegang willen hebben. Wie weet iets? Groet, Karel
 
Voor zover ik mee ben heb je dus een nieuwe SSID die uitgezonden wordt door een nieuwe draadloze router of devolo?
De W10 kan verbinden met de nieuwe SSD maar de W7 pc ziet het nieuwe draadloze netwerk niet?

Lijkt me een probleem dat je ofwel te ver zit waardoor de SSID niet zichtbaar is of dat de nieuwe router de SSID gaat uitzenden op een frequentie die de 'oudere' W7 niet aan kan. bvb enkel op 5Ghz AC
 
Helaas Jobesol, je zit er ver naast. Mijn SSID bestaat al 10 jaar dus niet nieuw en werkt perfect. Allee de devolo's zijn nieuw TV-adapter1-Devolo.jpgTV-adapter1-Devolo.jpg. Een van 3 computers voert het SSID nummer van 11 jaar terug en ik krijg hem niet op het (al 10 jaar) nieuwe. Werkt overigens perfect (alle drie, dus 2 op een SSID beginnende met H36=10 jaar nieuwe, en één op de oude H22, 10+ jaar terug). Bedankt voor je reactie, ik hoop dat hier ook mensen van KPN aanwezig zijn, die weten het misschien. Groet Karel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan