Game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

jony77

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2010
Berichten
157
Goedemiddag,

Ik zou graag een game pc van max. 1000 euro willen samenstellen (zonder monitor etc).
Ik heb zelf alvast wat samengesteld. Zou hier graag reacties op of eventuele verbeterpunten.

- Intel® Core i5-8400, 2,8 GHz (4,0 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor
- EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB grafische kaart
- GIGABYTE B360M DS3H, socket 1151 moederbord
- Crucial 16 GB DDR4-2133 werkgeheugen CT16G4DFD8213
- Samsung 860 PRO, 256 GB SSD (er komt nog een HDD van 1 TB)
- Fractal Design Focus G Mini tower-behuizing
- Antec Earthwatts Gold Pro 550W, 550 Watt voeding

Ik kom met dit ongeveer uit op 980 euro via alternate. Enige verbeterpunten?
Tevens vraag ik me af wat voor monitor ik nodig zou hebben. 1080p en 144mhz? Of 1440p?

Alvast bedankt!
 
Prima systeem voor het budget. Moederbord zou niet mijn keus zijn qua specs en features, maar dat is deels persoonlijk.

monitoren, tsja sommige mensen zweren dat ze 144hz monitoren nodig hebben, hoewel ze net als iedereen maar 23 Hz kunnen zien. Persoonlijk heb ik liever een relatief snelle monitor met mooie kleuren dan een supersnel scherm met TN technologie van 15 jaar geleden, maar ook dat is weer persoonlijke keuze.
 
Prima systeem voor het budget. Moederbord zou niet mijn keus zijn qua specs en features, maar dat is deels persoonlijk.

monitoren, tsja sommige mensen zweren dat ze 144hz monitoren nodig hebben, hoewel ze net als iedereen maar 23 Hz kunnen zien. Persoonlijk heb ik liever een relatief snelle monitor met mooie kleuren dan een supersnel scherm met TN technologie van 15 jaar geleden, maar ook dat is weer persoonlijke keuze.

Ik had dat moederbord van de Best Buy Guide van tweakers. Heb jij een beter alternatief? Zo ja, waarom?
 
Gewoon afhankelijk van smaak en gebruikte onderdelen. Maar ik doe een stuk meer met mijn PC dan alleen games. Ik doe bijvoorbeeld veel virtualisatie en dan wil je gewoon een intel netwerk kaart. Zo zijn er nog wat dingen. Heb niet gezegd dat het een slecht moederbord is, alleen dat ik een andere zou nemen

En zoals Lange Pier al aangeeft, neem een m2 variant SSD (had ik even gemist, dacht dat het een 960 was)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan