APC smart UPS 3000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mann

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2017
Berichten
26
Hallo,

Ik heb een APC smart UPS 3000 (SMT3000RMI2U) met een network management card, hier komt een server en nas aan te hangen.
Op de server zit esxi 6.0 en deze heeft 5 vm's met ieder Windows 2012 R2 erop staan.
Nou is het de bedoeling dat als er stroomuitval is, dat de windows op de vm's een shutdown krijgen zodat deze netjes worden afgesloten.

Ik heb PowerChute network shutdown geïnstalleerd op 1 van de vm's, deze vindt de UPS ook. Alleen in zijn webpage vind ik alleen maar hoe ik de ups een shutdown kan geven.
Niet hoe ik windows een nette shutdown geef.

Heeft iemand enig idee hoe ik windows netjes kan laten afsluiten na 5 minuten als er stroomuitval is?

Alvast bedankt.
 
Dat zou wel moeten kunnen vanuit Powerchute. Is wel al weer een tijd geleden dat ik dit gebruikt heb, dus weet helaas niet meer waar de knoppen precies zitten.

In het algemeen is er geen echt goede oplossing voor kleine netwerken. Shutdown van de hele omgeving vereist een stuk scripting en daar heb je dan weer een draaiende vm (of een andere fysieke machine) voor nodig. Startup is nog lastiger in dat opzicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan