AVG privacy doorgeschoten bedenksel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
AVG wordt 26 mei een feit. Ik ga verder niet in op deze wanstaltige en hypocriete euro maategel en ga maar doen wat er verlangd wordt. Ik heb er de kracht niet meer voor. Deze miljarden kostende overlast is gedoemd voortijdig te sneuvelen. Je waant je in een Stasi land waar je voortdurend op je hoede moet zijn op basis van hoge boetes en nog net geen deportatie en/of detentie. OP geen enkele manier is de meerwaarde noch de oorzakelijke noodzaak aangetoond. Ik begin en eindig met de e-mail: In mijn geval Ms Outlook. Heeft ingebouwde versleuteling echter alleen effectief tussen twee gelijkgezinden. Weet je nooit van te voren en advies om te versleutelen zoals de afzender zal vrijwel alleen maar stuiten op weerstand. Toen zag ik ESET encryptie: alles voor weinig geld versleuteld. Ik stuur een mail naar mijzelf en wat blijkt: ik krijg een versleuteld bericht, wil je die ontsleutelen, dat kan met de gratis reader maar alleen als je ook een abo neemt op Eset sleutelaar. Wie ie er zo gek ?? Zeker de mensen van Eset die kennelijk geen enkele notie hebben van de echte wereld waarin wij leven. Mijn vraag ik ben verschillende aanbieders tegen gekomen die encryptie aanbieden zonder dat iemand er last van heeft. Ontsleuteld bij de ontvanger. Kan ze helaas niet meer terug vinden ( gedroomd misschien ) Met prijskaartje wat er niet om liegt, dat wel. Heeft iemand een idee hoe ik encrypted mail kan verzenden zonder overlast voor de ontvanger??
 
De EU drukt inderdaad deze rommel door onze strot, maar ik denk dat het storm in een glas water is.
Particulieren hoeven niks te vrezen.Ik lees zelfs dat het zomaar fotograferen voor de hobby op straat aan banden wordt gelegd, maar daar is ook niks direct waar van.

Als je een bedrijf hebt, en dus commercieel bezig bent, dan moet je alles goed op orde hebben.

Ik zou je geen zorgen maken. Ik vraag me zelfs af wie hier serieus toezicht op gaat houden?
 
Geen logisch verhaal. Je begint met kritiek op AVG en eindigt met encryptie. Dat rijmt toch niet met elkaar. Punt is dat iedereen alles van elkaar wil weten. Vaak zijn de gegevens nodig maar heel vaak dienen deze gegevens dan een ander doel en worden misbruikt. Doordat anderen veel over jou weten kunnen ze je manipuleren, zelfs oplichten en chanteren e.d.
Ze kunnen jouw identiteit stelen.

Wie is daarmee begonnen? Dat is Google die 'stalen' alles wat los en vast zat. Inbrekers kunnen nu heel gemakkelijk jouw woonadres en huis opzoeken en rustig kijken hoe jouw woning er uit ziet etc. Later is iedereen daar aan mee gaan doen. Instellingen, organisaties en bedrijven etc. Gegevens verzamelen en verkopen is een verdienmodel geworden. ING doet er ook aan mee. De overheid geeft het slechte voorbeeld en wil ook alles van je weten opdat ze je van de wieg tot het graf kunnen controleren. Later kwam Facebook e.d. Toen kwam WhatsApp. Door politie en burgemeesters volop gepropageerd. Middels WhatsApp moeten inwoners elkaar in de gaten houden. Onder het mom van het is tegen inbrekers e.d.
Volslagen onzin natuurlijk. Want daar kun je via de normale weg ook melding van maken.
WhatsApp buurtpreventie vind ik NSB- en Stasipraktijken. Het kan zeer stigmatiserend werken en is een uiterst gevaarlijk middel. Gewone mensen zijn geen opsporingsambtenaren en moeten zich daar verre van houden. Je moet als burger wel je gewone plicht doen.

Waarom komt Europa nu pas na jaren met de AVG. Lijkt mij logisch. Het wordt steeds duidelijker dat die internetgiganten veel, heel veel geld verdienen. Je kunt zien aan de ondervraging van Mark Zuckerberg door het Amerikaanse congres en ook deze week door Europese vertegenwoordigers dat ze de materie totaal niet begrijpen en onder de knie hebben. Wat ze wel zien is het vele geld. Kijk en daar proberen ze nu wel aan te kunnen komen en dan is zo'n AVG een mooi instrument. Het gaat Europa niet om de privacy te beschermen want dat lukt niet meer. Europa wil geld beuren en met een geldige reden (AVG) aan de gegevens kunnen komen. Twee vliegen in één klap!

En de consument zal het nooit lukken om zijn of haar privacy onder controle te brengen want het is veel te omvangrijk en te ingewikkeld om alles goed te kunnen overzien. Wat men nu in het kader van de AVG doet, zal zijn een alles omvattende toestemming vragen of zo veel mogelijk onduidelijkheden inbouwen of lastig te vinden in de instellingen die de klant moet doen.
Een veel gebuikte truc is het beperken van de functionaliteit en die truc werkt in 90% van de gevallen, immers je wilt verder met je werk of op een site.
 
De EU drukt inderdaad deze rommel door onze strot, maar ik denk dat het storm in een glas water is.
Particulieren hoeven niks te vrezen.Ik lees zelfs dat het zomaar fotograferen voor de hobby op straat aan banden wordt gelegd, maar daar is ook niks direct waar van.

Als je een bedrijf hebt, en dus commercieel bezig bent, dan moet je alles goed op orde hebben.

Ik zou je geen zorgen maken. Ik vraag me zelfs af wie hier serieus toezicht op gaat houden?

Dan moet je geen huisartsen praktijk hebben. Neem maar van mij aan dat je fors de *** bent, nog net geen commando met groene baret voor de ingang.
 
Even de praktijk.
1. Heb van één organisatie (vrij groot) een e-mail gekregen en die vraagt met een groot blok in het midden toestemming om alles te mogen blijven verzenden wat tot op heden is verzonden. Dus nergens worden vragen gesteld of onderscheid gemaakt. Dus gemiste kans en de klant kan niets instellen.

2. Een grote bank stuurt mij een brief.
De AVG treedt in werking. Nieuwe privacyregels met als doel uw persoonsgegevens nog beter te beschermen. Op basis daarvan hun huidige Privacy Statement aangepast. De klant wordt niets gevraagd!
Hoe komen wij aan uw gegevens, hoe worden ze verwerkt.
Uiteraard zijn uw persoonlijke gegevens bij ons in veilige handen.

Zeg nou eerlijk, wat schiet ik als klant met een dergelijke brief op? Totaal niets!
 
Dan moet je geen huisartsen praktijk hebben. Neem maar van mij aan dat je fors de *** bent, nog net geen commando met groene baret voor de ingang.
Volgens mij lees je mijn verhaal niet eens, en blaat je maar wat in de rondte?
 
Geen idee wat je bedoelt, opmerking is aanvulling in het verlengde van jouw opmerkingen.
 
Als de algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing is, heeft u als organisatie meer verplichtingen bij het verwerken van persoonsgegevens. De AVG legt namelijk meer nadruk op de verantwoordelijkheid van u als organisatie om aan te tonen dat u zich aan de wet houdt. Dit heet de verantwoordingsplicht.

De verantwoordingsplicht houdt in dat u met documenten moeten kunnen aantonen dat u de juiste organisatorische en technische maatregelen heeft genomen om aan de AVG te voldoen.

Alle instellingen, organisaties, bedrijven, mkb'ers en zzp'ers etc. kunnen alle kosten die ze maken in verband met de AVG declareren bij het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK). Is niets mis mee!:d:d:d
 
Laatst bewerkt:
Mr Suikerberg heeft wel heel mooi duidelijk aangetoond dat privacy bewaking een grote noodzaak is, zeker voor een huisarts...
Hij heeft een ontzettend goed gevoel voor timing. Vond hem maar bedeesd daar zitten in het EU parlement..
De rest van de vragen .. kweennie of ze nog wel komen.... de antwoorden daar op.:eek:
Anders mag ie nog een terug komen.. en nog meer door oa bevraagd worden Guy Verhofstadt.:thumb:
 
https://autoriteitpersoonsgegevens....pese-privacywetgeving/algemene-informatie-avg
Niets mis mee, bescherming van persoonlijke gegevens, eerst in verdiepen en dan pas klagen.

Wordt even doorwerken maar dan heb je ook wat.

Uiteraard eerst verdiept en daarna uitgewerkt conform de eisen en toen pas gaan klagen, dus Lange Pier ik weet waarover ik klaag. Niks mis met bescherming van persoonlijke gegevens maar je kunt ook overdrijven en dat is hier gebeurd.
 
Niet mee eens in zoverre, vooral voor de Nederlandse situatie, er wezenlijk niets veranderd, behalve handhaving. Effectief was 95% van de AVG al van toepassing, met als belangrijkste uitzondering dat de handhavende instantie niet mocht handhaven (echt Nederlands dus :p )

1) Persoonlijke gegevens moesten al afgeschermd worden en alleen verkregen worden voor noodzaak
2) persoonlijke gegevens mochten al niet gedeeld worden
3) burgers hadden in principe al het recht om informatie op te vragen (proces wordt nu echter EU niveau)
4) burgers hadden al het recht om "vergeten" te worden
5) burgers hadden al het recht hun medische informatie op te vragen

Wat er voornamelijk veranderd is dat bepaalde zinsneden, juridische trucjes en impliciete voorwaarden niet meer mogen en dat bedrijven nu werk moeten maken van verplichtingen die ze al hadden, maar zich niets van aantrokken omdat ze toch niet aangepakt konden worden.

Specifiek voor de TS: Huisartsen en andere zorgverleners hebben al 35 jaar strengere eisen aan vertrouwelijkheid en wat er wel en niet gedeeld kan worden en de invoering van het elektronische patiënten dossier is een mooi voorbeeld, waar met de oude wetgeving al problemen ontstonden. Hoewel ik me niet in de items heb verdiept specifiek voor de medische wereld kan ik me niet voorstellen dat de AVG hier striktere regels stelt dan al golden.

Veilige communicatie met mensen met e-mail is helaas moeilijk, vooral omdat Microsoft en Apple zich altijd met hand-en-tand hebben verzet tegen de invoering hiervan (het tast hun positie in de zakenwereld aan). Dat is ook de reden dat de meeste bedrijven ervoor kiezen een portaal te maken waar mensen op in moeten loggen.
 
Het is precies zoals ik zei, instellingen, organisaties, bedrijven e.d. sturen een e-mail en vragen een algemene toestemming om alle e-mailverkeer etc. op de oude voet dan natuurlijk wel onder de AVG te kunnen continueren. Dus nergens worden zaken onderscheiden.

Soms maakt men in e-mails gebruik van dreigementen, zoals u krijgt dan geen kortingen meer als u geen toestemming geeft.
En zo zal het ook gaan met webshops, software, bedrijven etc. Geen toestemming, dan functies beperken of helemaal geen toegang en dan kun je als klant, consument geen kant op. Daar heeft de EU helemaal geen rekening mee gehouden. Wisten ze natuurlijk ook niet want dan moet je vaak op internet zitten, dan weet je het wel. Een grote blunder. Beperking van functionaliteit om die reden hadden ze moeten verbieden. Maar ja, de EU had maar twee gedachten, hoe komen we met een smoes aan meer gegevens en hoe komen we aan meer geld.

Paniekvoetbal!
Mag ik onder de AVG mijn bestaande klanten direct marketing sturen per e-mail, sms of app?
Ja, dat mag. U mag uw eigen, bestaande klanten digitale direct marketing sturen met aanbiedingen voor andere, vergelijkbare producten of diensten. Bijvoorbeeld per e-mail, sms of app. Uw klanten hoeven daarvoor niet eerst toestemming te geven. Maar u moet wél een makkelijke, gratis afmeldmogelijkheid bieden bij elk bericht dat u verstuurt.
 
Laatst bewerkt:
De titel [h=2]AVG privacy doorgeschoten bedenksel. Ben ik het wel mee eens. :p[/h] Het zal mij mijn r**t roesten
 
Laatst bewerkt:
Mijn idee van een persoonlijke pagina opdat de gebruiker/consument/klant zelf zijn/haar instellingen kan doen is niet nieuw. Gebruiker Bron geeft het aan en ook in een NOS-video komt het ter sprake. Het is ook een veel beter instrument om de privacy van mensen te waarborgen. Wie laat er in deze tijd nog de voordeur van zijn woning open? Echter dit is weer typisch Nederlands, mensen willen liever niets doen of er moet geld mee te verdienen zijn of het moet wettelijk opgelegd worden. Erg jammer.

Het doet mij sterk denken aan Amerikaanse toestanden. We accepteren dat zoveel scholieren op scholen worden doodgeschoten het is de collateral damage van de wapenlobby. Net zoals we in Nederland accepteren dat een vader, moeder en kind door een dronkenlap worden doodgereden en deze maar 240 uur dienstverlening krijgt.

We willen niet meer de handen uit de mouwen steken. We leven met Facebook, Instagram e.a. social media allemaal in onze eigen 'verlichte' wereld. Ik dacht dat alleen die Mark Zuckerberg een walgelijk ventje was, maar 98% van de mensen doet precies hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan