Wat houdt "INT19 Trap Response" in BIOS in?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Berichten
430
Tijdens mijn zoektocht kwam ik de BIOS setting "INT19 Trap Response" tegen.

"
INT19 Trap Response
[Immediate] Executes the trap for INT19 immediately.
[Postponed] Executes the trap during legacy boot.
"

Geen idee waarvoor het dient en vindt er nauwelijks informatie over.

Heeft iemand hier enig idee?

Thanks!
 
Asus X99-DeLuxe/U3.1
Ik blijf er in principe ook van af. Maar zit met een (heel) ingewikkeld probleem: Windows 10 wil niet update (de grote updates zeg maar, 1709, 1803).
Zelfs niet, hou je vast, wanneer je Windows opnieuw installeert vanaf USB (gemaakt middels Media Creation Tool) op een geformatteerde schijf. Echt!
Althans, het installeren lukt dan nog wel, maar bij de 1e reboot na de installatie krijg ik een BSOD.

Het heeft er kennelijk te maken hoe Windows de schijven 'nummert' (in diskmanagement) en die wijkt af van van de poorten in BIOS.
Daar ben ik nu wel achter, na vele, vele pogingen en eindeloos uitzoekwerk.

Een schijf die bij mij op de 2e SATA controller zit, poort nr 9 wordt door Windows als 'DISK 0' aangemerkt, de disk waar Windows geïnstalleerd -moet- worden.
Dat lukte natuurlijk never-nooit.

Alleen het uitschakelen van dat kanaal (nr 9) resulteerde nog steeds in een BSOD, ondanks dat nu de Windows schijf (SSD) correct op DISK 0 stond.
En, zoals gezegd, ook niet wanneer die schijf geformatteerd was.

Zoeven is het dan toch eindelijk gelukt om de update te installeren..., maar alleen nadat ik de hele controller op disabled had gezet.
(alle poorten op disable zetten, hielp ook niet)

Je moet er wel doorzettingsvermogen voor hebben . . .

Maar dat is dus de achtergrond van de vraag van INT19, zoiets van 'zou het dáármee te maken kunnen hebben'.


Hoe dan ook, dank voor de reactie.

-
 
Dat is een IRQ shutdown code om door het OS te kunnen gebruiken en wat zijn de instellingsopties in de UEFI? niet te ziet in het manual.

En indien het UEFI systeem in gebruik met een GPT schijf dan wordt er geboot via de Windows Boot Manager ongeacht aan welke SATA poort de bootschijf hangt.
Ook hoef je niet te formatteren, de bootschijf leegmaken, dus alle partities verwijderen en het W10 het laten indelen kan ook, tevens zou je de andere schijf of schijven even af kunnen koppelen en de bootschijf aan de eerste SATA poort kunnen hangen.

En wat staat er in die BSOD?

Mogelijkheid de Speccy weblink hier te plaatsen?
Zie m'n sig.
 
Het is een UEFI systeem en GPT schijf. BSOD melding: System Thread Exception Not Handled.
X99, 32GB RAM, Samsung Pro 850 512 (hierop staat windows), nog een SSD een aantal HDD's, GTX970.
Op zich draait het prima nu en ging de update vlot, nadat ik de SATA controller 2 uitgezet had.

Bij de volgende keer moet ik dit niet vergeten...
Maar, zoals ik schreef, het is belachelijk uiteraard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan